دو نظامی خارجی در تیراندازی در پایگاه ناتو در افغانستان کشته شدند
نوشته شده توسط : zwembril
سربازان ناتو

افغانستان شاهد دو هفته نا آرامی بوده است

مقامات محلی در جنوب افغانستان می گویند دو سرباز خارجی در اثر تیراندازی یک کارمند افغان در یک پایگاه نظامی ناتو کشته شده اند.

این حادثه در ولسوالی ژیری ولایت قندهار روی داده و مقامات می گویند که فرد مهاجم، همراه با یک سرباز ارتش افغانستان در اثر تیراندازی سربازان ناتو کشته شده اند.

گزارشها می رساند که سربازان کشته شده، شهروندان آمریکایی بوده اند.

ناتو با انتشار یک اعلامیه کشته شدن دو سرباز خود را در جنوب افغانستان تائید کرده اما هویت آنها را افشا نکرده است.

در اعلامیه ناتو آمده که مهاجمان دو نفر بوده اند که یکی از آنها لباس ارتش ملی افغانستان و دیگری لباس غیرنظامی به تن داشته است.

مقامات افغان در ولسوالی ژیری می گویند این حمله از سوی یک معلم افغان صورت گرفته که مسئولیت پیشبرد یک برنامه سوادآموزی برای سربازان ارتش ملی افغانستان را در این پایگاه برعهده داشته است.

این حادثه زمانی صورت می گیرد که کشته شدن دو مشاور آمریکایی در محوطه وزارت داخله (کشور) افغانستان که هفته قبل صورت گرفت، هنوز موضوع داغ در رسانه ها است.

این افراد ظاهرا مورد حمله یک کارمند وزارت داخله قرار گرفتند و تلاش پلیس افغانستان برای ردیابی فرد مهاجم که پس از حمله از محل فرار کرد، هنوز بی نتیجه مانده است.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در پی این حمله کارمندان غیرنظامی خود را از ادارات دولتی افغانستان بیرون کردند و نگرانی ها در مورد آینده روابط متحدان بین المللی افغانستان با حکومت این کشور شدت گرفت.

افغانستان شاهد دو هفته نا آرامی بوده است که از انتشار خبر "بی حرمتی" به نسخه های قرآن در پایگاه نظامی آمریکایی ها در بگرام آغاز شد.

شهرهای مختلف افغانستان، حدود شش روز پی هم شاهد تظاهرات خشونت آمیز در اعتراض به سوزاندن نسخه های قرآن در پایگاه بگرام بود که بیش از سی کشته و دهها زخمی برجا گذاشت.

در مواردی، تظاهرکنندگان تلاش کردند به پایگاه های نظامی ناتو در شرق و همچنین دفتر سازمان ملل متحد در شمال حمله کنند.

سازمان ملل متحد اخیرا به دلیل نگرانی های امنیتی، کارمندان بین المللی خود را از دفتر این سازمان در ولایت قندوز، در شمال افغانستان به کابل فرا خواند.





:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: