تدابیر شدید امنیتی در بغداد به اجرا آمده است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مناطق ایست بازرسی میدانهای مهم شهر بغداد در روز جاری شاهد ازدحام بیش از حد جمعیت بود بطوریكه اغلب مردم عادی چند ین ساعت دیرتر از موعد مقرر خود برسر كار حاضر شدند.

مدارس نیز از این وضعیت امنیتی بی نصیب نبودند ودانش اموزان دیرتر از زمان روزانه خود برسر كلاس درس حاضر شدند.

انچه كه از این وضعیت امنیتی جلب نظر می كند رضایت مردم شهر از نحوه بازرسی ودقت ماموران در جلوگیری از وقوع حوادث تروریستی است.

ماموران ایست بازرسی با داشتن شماره خودروهایی كه تحت تعقیب هستند بدقت خودروها را مورد بررسی قرار داده ودر این راستا چندین خودرو در مناطق مختلف شهرنیز توقیف گردید.

البته از سوی مسئولان امنیتی بیانیه ای در خصوص تشدید تدابیر امنیتی در این شهر صادر نشده است ومردم نیز از وضعیت پیش امده تعجب ویا نگرانی خود را نشان نمی دهند.

هفته گذشته شهر بغداد ودیگر شهرهای مهم عراق شاهد خونین ترین حملات تروریستی بودند كه بر اثر ان دهها نفربیگناه كشته وصدها تن دیگر زخمی شدند.

قبل از اینكه نیروهای امریكایی از عراق خارج شوند مسئولیت نظارت بر ایست بازرسی مناطق مختلف عراق برعهده این نیروها بود اما با خروج انها از این كشور مسئولان عراقی این ماموریت را بر عهده گرفتند.

یك شهروند عراقی در این مورد می گوید به نظر می رسد از زمانیكه نیروهای امریكایی مراكز ایست بازرسی را ترك كردند شرایط ' امنیتی شهر بغداد ' بهتر شده چون ماموران عراقی با دلسوزی بر اوضاع كشور خود نظارت می كنند.

وی تاكید كرد نیروهای امریكایی تنها با تبلیغات رسانه های خود تلاش داشتند به افكار عمومی چنین القا نمایند كه حضور انها سبب ارامش در عراق شده در حالیكه برعكس ان ثابت شده وسرچشمه نا امنی در برخی موارد به طور مستقیم برعهده انان می باشد .

شهروند دیگر عراقی در خصوص تاثیر حضور نظامیان امریكایی در شهر بغداد چنین توصیفی دارد ومی گوید كه نظامیان هنگام اشغال بغداد ودیگر شهرهای عراق در هنگام حركت بصورت كاروان تردد می كردند واكنون خیابانهای بغداد بر اثر حركت خودروهای سنگین انان كاملا اسیب دیده كه اثرات مخرب ان شاهد هستیم.

برخی دیگر از شهروندان عراقی در مورد تجهیزات امنیتی كه شركتهای خارجی در قالب نیروهای امنیت در اختیار ماموران عراقی گذاشتند گله مندهستند ومی گویند اغلب این تجهیزات كارایی دقیق بازرسی ندارند.

نیروهای امریكایی در مدت چند ساله اشغال خود در عراق چهره اغلب شهرها با نصب دیوارهای بتونی وسیم خاردار را مخدوش كرده وبا خروج از این كشور این اثار همچنان باقی است وزندگی شهری مردم عراق را بكلی برهم زده است.

تروریستهای مزدور نیز از اوضاع نابسامان بجا مانده از نیروهای امریكایی استفاده كرده وهر از چندگاه دست به عملیات تروریستی می زنندالبته باید در نظر داشت فعالیت تروریستها با توجه به تدابیر وشرایط شدید امنیت تغییر پیدا كرده و اكثر اقدامات ضد مردمی انان در مناطق دور از محلهای ایست بازرسی صورت می گیرد وبرای نا امن نشان دادن وضعیت در عراق مردم عادی را هدف قرار می دهند.

تمام/1385





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: