نمایش مناسبتی 'ماه محزون' به صحنه رفت
نوشته شده توسط : zwembril

'كوروش زارعی' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: به مناست فرارسیدن سالروز شهادت حضرت معصومه(س)، نمایشی را با عنوان 'ماه محزون' برای اجرا عمومی در استان قم آماده كردیم كه از روز گذشته به صحنه رفت.

وی ادامه داد: 'ماه محزون' كه توسط سیدحسین فدایی حسین به رشته تحریر در آمده، برشی از زندگی این بانوی گرامی اسلام را روایت می كند كه با فرهنگ و تاریخ ایران ارتباطی مسقیم دارد.

زارعی درباره داستان این اثر گفت: داستان نمایش 'ماه محزون' از فرستاده شدن نامه ای از سوی امام رضا(ع) به حضرت معصومه(س) در شرایط خفقان دوران حكومت عباسی برای حركت این بانوی بزرگوار از مرو به سوی خراسان آغاز می شود و تا دستور صریح 'مامون عباسی' برای ممانعت از حركت ایشان ادامه می بابد.

وی ادامه داد: در میانه داستان نمایش، مخاطبان با شرایط زندگی شیعیان در آن زمان بیشتر آشنا شده و در می یابند كه 'مامون' به صراحت اعلام می كند كه در صورت رسیدن حضرت معصومه(س) به نزد امام رضا(ع)، پایه های حكومت عباسیان به شدت متزلزل خواهد شد از رو دستور قتل آن بانو را می دهد و بر این اساس حضرت معصومه(س) مسموم، و در قم به شهادت می رسند.

زارعی افزود: این نمایش تا 20 اسفند ماه در سالن اصلی تالار قدس شهر قم به صحنه می رود.

وی كه افزون بر كارگردانی در نمایش 'ماه محزون' ایفای نقش نیز می كند از انوش معظمی، محمدرضا آزاد، وفا طرفه، امیر بیطرفان، جواد پیروزی، جواد زرنوش و آمنه حسینی به عنوان سایر بازیگران آن نام برد.

زارعی پیشتر نمایش های از جمله 'كانال كمیل'، 'زخم مدینه' و 'بانوی بی نشان' را به صحنه برده است.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071





:: برچسب‌ها: عکس , د ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: