نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ،بیشترین حجم معاملات و كاهش قیمت در بازارهای اول و دوم فرابورس را امروز بانك ایران زمین در بازار دوم داشت كه با جابجایی 7 میلیون و 200 هزار سهم و با كاهش قیمت 4.9 درصد به نرخ یك هزار و 505 ریال رسید.

مهندسی صنعتی روان فن آور نیز در بازار اول با خرید و فروش100سهم و با افزایش قیمت 4.7 درصد به نرخ دوهزار و 890 ریال رسید و كمترین حجم معاملات و بیشترین افزایش قیمت را داشت.

** حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی

در بازار ابزارهای نوین مالی، مشاركت مسكن مهر با حجم 15هزار و 350 برگه و گواهی سپرده سعدی با حجم 970برگه به قیمت هر برگه یك میلیون ریال جابجا شد.

قیمت امروز اوراق تسهیلات مسكن نیز كاهش اندكی داشت و در مرز 75 هزار ریال مبادله شد.

**قند شیروان، قوچان و بجنورد 8 هزار و 200 ریال كشف قیمت شد

مدیر بازار فرابورس خبر داد: امروز در پی استقبال از عرضه اولیه قند شیروان، قوچان و بجنورد سهام این شركت هشت هزار و 200 ریال كشف قیمت شد.

'امیر هامونی' گفت: با افزایش قیمت و محبوبیت سهام قندی­ها در ماه­های اخیر و همچنین در پی بهبود عملكرد و ارتقای تولید و بهره­وری قند شیروان، سهام این شركت در حالی كه بازگشتی دوباره به بازار سهام داشت با استقبال سهامداران روبرو شد.

وی افزود: 5 میلیون سهم از این شركت 50 میلیارد ریالی در بازار دوم فرابورس عرضه شد كه معادل 10 درصد از سهام كل شركت بود.

مدیر بازار فرابورس تصریح كرد: این شركت به عنوان 34 شركت در بازار سهام فرابورس ایران مورد معامله قرار گرفت.

'محمدمهدی ناسوتی فرد'، مدیر عامل كارگزار عرضه كننده نیز در این خصوص گفت: سهام شركت قند شیروان، قوچان و بجنورد در كمتر از 30 ثانیه به فروش رسید كه با استقبال مناسب از سوی سرمایه­گذاران صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از خروج این شركت از بورس با تجدید ساختار و تغییر رویه از كارخانه داری به شركت داری و گسترش فعالیت­ها وضعیت مناسبی پیدا كرد حتی با اتخاذ سیاست تولید كارمزدی، تعداد روزهای كارخانه را به حداقل ممكن رسانده و تمام این مسائل سبب سود­آوری آن شده است.

مدیر عامل كارگزاری بهگزین، خبر از عرضه شركت­های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان در فرابورس داد و گفت: در حال حاضر در تلاش برای فراهم كردن مقدمات پذیرش عرضه شركت­های قند چهارمحال و فولاد جنوب كاوه كیش در فرابورس هستیم كه امیدواریم بتوانیم پس از پذیرش در بازار فرابورس عرضه كنیم.

**پتروشیمی كاویان به فروش رفت

455 میلیون سهم از پتروشیمی كاویان معادل 17.5درصد از سهام این شركت كه ارزش پایه هر سهم آن 8 هزار و 822 ریال و ارزش كل آن چهار هزار و 14 میلیارد و 10میلیون ریال تعیین شده بود ، امروز در بازار سوم فرابورس ایران به فروش رفت.

مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای حداكثر 20 روز كاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله است.

اقتصام** 9141 **1561





:: برچسب‌ها: موزه , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: