افزایش بیش از هشت درصدی كشف اموال سرقت شده در سال جاری
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سرهنگ 'فریدون خالقی فر' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران برای تشریح عملكرد 11 ماهه پلیس آگاهی، افزود: در استان بوشهر بیش از 100 درصد كشفیات داشتیم كه بیانگر این است، علاوه بر كشف اموال سرقت های امسال، درصدی نیز از اموال سرقتی سال های گذشته كشف شده است.

وی با بیان اینكه استان های ایلام با 7/94، زنجان 93، همدان 6/92و اصفهان5/87درصد كشف سرقت، رتبه های بعدی كشفیات پلیس آگاهی را از نظر استانی در اختیار دارند، خاطر نشان كرد: در مجموع دستگیری های سارقین نیز نسبت به سال 11 ماه گذشته سال قبل 9/4 درصد افزایش داشته است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تصریح كرد متاسفانه در سال جاری در دستگیری مالخرها با كاهش آماری روبرو هستیم كه برای سال آینده برنامه ریزی شده است در این زمینه فعال تر عمل كنیم زیرا مالخرها زمینه ایجاد بسیاری از سرقت ها هستند.

*** صرف توان پلیس آگاهی برای مبارزه با سرقت

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بیان اینكه 17/93 درصد از توان پلیس آگاهی ناجا صرف پیشگیری، مبارزه و دستگیری سارقین می شود، گفت: در 11 ماهه اول سال جاری كشف وقوع سرقت در پلیس آگاهی به 7/64 درصد رسیده كه آمار خوبی است.

خالقی فرد درباره انواع سرقت ها افزود: 52 درصد از سرقت ها مربوط به سرقت خودرو، موتورسیكلت و لوازم داخل خودروها می شود.

به گفته وی، سرقت از اماكن شامل منازل، مغازه ، بانك و غیره نیز 18 درصد سرقت ها را به خود اختصاص می دهد و 23 درصد سرقت ها نیز سرقت های خاص مانند جیب بری، كیف دزدی است.

** 47 درصد سارقین دستگیر شده، سابقه دار هستند

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی در ادامه این نشست با بیان اینكه 47 درصد سارقین دستگیر شده، سابقه دار هستند، گفت: وقتی سارق سابقه داری دستگیر می شود بیانگر این موضوع است كه او در مدت بازداشت به جرم سرقت، از كار خود پشیمان نشده است.

وی تاكید كرد این موضوع به عملكرد پلیس برنمی گردد و باید در اقدامات تامینی تجدید نظر شود تا سارقین در مدت بازداشت به كار اشتباه خود پی ببرند.

خالقی فرد تصریح كرد در 11 ماهه سال جاری میزان دستگیری سارقین سابقه دار نیز 6/4 درصد افزایش داشته است و با تلاش پلیس آگاهی ناجا در دستگیری سارقین بدون سابقه نیز 1/5 درصد افزایش را شاهد بودیم.

** پراید و پژو بیشترین خودروهای به سرقت رفته

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی با تاكید بر اینكه ناجا با ارائه این آمار نمی خواهد خودرو سازها را زیر سئوال ببرد، گفت: پراید و پژو بیشترین آمار خودروهای سرقتی را به خود اختصاص می دهند.

وی خاطر نشان كرد پلیس آگاهی در تعامل با شركت های خودروسازی در تلاش برای افزایش ایمنی خودروهای ساخت ایران است تا ظریب امنیتی آنان را افزایش دهد.

خالقی فرد خطاب به سارقین سابقه دار هشدار داد: مطمئن باشید هر گونه حركت شما زیر نظر است و در صورتی كه برای سرقت برنامه ریزی كنید، منتظر دستبند پلیس باشید.

وی با بیان اینكه برای سرقت دو عامل انگیزه و زمینه مساعد تاثیر گذار است ، افزود: ایجاد انگیزه در سارق به عوامل متعددی بستگی دارد كه در بحث امروز نمی گنجد، اما زمینه مساعد به رفتار شهروندان بستگی دارد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا تصریح كرد شهروندان با رعایت نكات ایمنی می توانند بسیاری از زمینه های مساعد را از بین ببرند و نیروی انتظامی نیز در این زمینه برنامه ها و اقداماتی با همكاری دانشگاه های كشور انجام خواهد داد تا در آینده شاهد كاهش هر چه بیشتر سرقت در ایران باشیم.

اجتمام** 1379**1572





:: برچسب‌ها: سبز , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: