صلیب سرخ باز هم نتوانست وارد بابا عمرو شود
نوشته شده توسط : zwembril

یک سخنگوی صلیب سرخ می گوید مشغول مذاکره با مقامات سوریه هستند و نیاز مبرم منطقه به آنها ایجاب می کند که از تلاش دست نکشند.

صلیب سرخ بین الملل می گوید مقامات سوریه برای روز دوم به آنها اجازه ورود به منطقه آسیب دیده باباعمرو شهر حمص نداده اند.

یک سخنگوی صلیب سرخ می گوید مشغول مذاکره با مقامات سوریه هستند و نیاز مبرم منطقه به آنها ایجاب می کند که از تلاش دست نکشند.

مقامات سوریه می گویند در حال پاکسازی منطقه از تله های انفجاری هستند.

با این همه برخی گزارش ها حاکی از آن است که با خروج شورشی های مخالف از این منطقه، نیروهای سوریه دست به کشتار تلافی جویانه زده اند و حملات توپخانه به سایر مناطق حمص ادامه دارد.

در همین حال اجساد یک روزنامه نگار آمریکایی و یک عکاس فرانسوی که در حمص کشته شدند در پروازی از دمشق به پاریس فرستاده شده است.

براساس گزارش ها پیشتر این دو جسد در بیمارستان دانشگاه الاسد در دمشق به دیپلمات ها تحویل داده شد.

"خیابان به خیابان"

کاروان صلیب سرخ که از هفت کامیون تشکیل شده شب پیش را در حمص گذرانده و با عدم صدور مجوز ورود به بابا عمرو شب دیگری را نیز در این منطقه خواهد گذراند.

جیکوب کلنبرگر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفته است: "این که افرادی که هفته‌هاست نیازمند دریافت امداد فوری هستند، هنوز هیچ کمکی دریافت نکرده‌‍‌اند، غیرقابل پذیرش است."

صلیب سرخ اعلام کرده است که هنوز هیچ توضیحی از سوی مقامات سوریه درباره تغییر نظرشان بر سر امدادرسانی به افرادی که در باباعمرو هستند، ارائه نشده است.

جیم میور، خبرنگار بی‌بی‌سی که در بیروت در نزدیکی سوریه به سر می‌برد، می‌گوید که گزارش‌های تاییدنشده‌ای درباره کشتارهای تلافی‌جویانه و اعدام‌های خودسرانه توسط نیروهای دولتی در منطقه باباعمرو منتشر شده است.

در این گزارش‌ها از بازداشت‌های گسترده مردان و پسران بالای ۱۱ سال خبر داده شده و گفته شده است که ساختمان تعاونی محلی به بازداشتگاه تبدیل شده است.

در یکی از این گزارش‌ها ادعا شده است که یک کامیون پر از اجساد کشته‌شدگان در بزرگراهی در نزدیکی باباعمرو دیده شده که از این منطقه خارج شده بود.

همچنین گزارش‌هایی از وقوع انفجار و تیراندازی در دیگر مناطق نزدیک باباعمرو منتشر شده است. بسیاری از ساکنان باباعمرو به این مناطق گریخته‌اند.

تلویزیون دولتی سوریه تصاویری از داخل منطقه باباعمرو منتشر کرده که نشانگر تخریب گسترده این منطقه است. در گزارش این تلویزیون، تخریب‌های منطقه به "گروه‌های مسلح تروریست" نسبت داده شد که به توطئه‌ای خارجی برای تضعیف ثبات سوریه دست زده‌اند.

وضعیت باباعمرو به شدت بد توصیف شده و گفته شده است که جریان برق در این منطقه قطع شده و منابع غذایی، آب و داروی کم است.

باسل فؤاد، از مخالفان دولت سوریه که از این کشور به لبنان گریخته، می‌گوید همکارانش که در سوریه مانده‌اند، به او گفته‌اند که افراد مسلح طرفدار دولت "وارد خانه‌ها می‌شدند و آنها را آتش می‌زدند."

او به آسوشیتدپرس گفت: "آنها از یک خیابان، شروع به جستجوی خانه به خانه کردند و بعد سراغ خیابان‌های دیگر رفتند."

پل کونروی، عکاس ساندی‌تایمز هم که در شهر حمص زخمی شده بود و به تازگی از این شهر خارج شده است، به بی‌بی‌سی گفت که آنچه در باباعمرو رخ می‌دهد، "یک کشتار سازمان‌یافته" است.

او که روز سه‌شنبه گذشته مخفیانه از سوریه به لبنان انتقال داده شد، در بیمارستانی در بریتانیا درباره صحنه‌هایی که در حمص شاهد بود، گفت: "من در چند جنگ دیگر (گزارشگر) بوده‌ام و تاکنون چیزی در این سطح ندیده‌ام."

او گفت: "هیچ هدفی وجود ندارد و یک کشتار سازمان‌یافته خالص علیه غیرنظامیان در حال رخ دادن است."





:: برچسب‌ها: قرمز , آسمان , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: