موافقت اصولی بورد جهانی با استفاده زنان فوتبالیست از پوشش سر
نوشته شده توسط : zwembril
فوتبال زنان با پوشش سر

اتحادیه بورد بین المللی فوتبال موافقت اصولی خود را در باره دادن مجوز بازی به زنان فوتبالیست با پوشش سر اعلام کرد.

این بورد که بالاترین مرجع قانونگذاری در فوتبال جهان است و هجده سال زودتر از فیفا تشکیل شده، امروز (شنبه ۳ مارس) در بگشات لندن جلسه تشکیل داد و به‌طور اصولی موافقت کرد که تصمیم سال ۲۰۰۷ خود را لغو کند و به صورت آزمایشی به زنان مسلمان اجازه دهد تا با حجاب یا با پوشش روسری فوتبال بازی کنند.

اتخاذ تصمیم نهایی در این باره به نشست ویژه این بورد در دوم ژوئیه آینده در کیف مرکز اوکراین واگذار شد.

قرار است فیفا کمیته پزشکی ویژه ای برای انجام آزمایش در این باره تشکیل دهد و تصمیم نهایی با اتکا به رای این کمیته اتخاذ خواهد شد.

این تصمیم با موافقت هر ۸ عضو بورد و در پی سمیناری که شاهزاده علی بن الحسین از اردن، عضو کمیته اجرایی فیفا، برای تشریح این مساله برگزار کرد، گرفته شد.

شاهزاده علی در واکنش به این تصمیم گفت: "من عمیقا خوشحالم که تقاضای ما برای اجازه بازی برای زنان با پوشش سر با موافقت تمام اعضا پذیرفته شد. من از این تصمیم که طرح پوشش فعلی مدتی آزمایش شود استقبال می‌کنم و مطمئن هستم تا زمان تصمیم نهایی در نشست ویژه، ما شاهد خوشحالی و شعف بسیاری از بازیکنان که به واسطه این تصمیم دوباره به میدان فوتبال بازگشته‌اند خواهیم بود".

فوتبال زنان ایران

در مقدماتی المپیک لندن، تیم فوتبال زنان ایران به دلیل پذیرفته نشدن پوشش آنها از سوی داور، در مقابل اردن بازنده اعلام شد

فیفا پنج سال پیش استفاده از پوشش سر را به دلیل خطری که ممکن است برای سلامت بازیکنان ایجاد کند، ممنوع کرد.

این تصمیم فیفا بیش از همه بر زنان ایرانی تأثیر گذاشت. هشت ماه پیش تیم فوتبال بانوان ایران در دور دوم انتخابی المپیک لندن با لباسی پا به میدان مسابقه با اردن گذاشت که تمام بدن آنها از جمله سر و گردن و گوش‌ها را می پوشاند.

داور مسابقه به‌ دلیل اینکه این لباس قانون چهارم بازی فوتبال را نقض می کند مسابقه را برگزار نکرد و نتیجه سه بر صفر به نفع اردن اعلام شد. به این ترتیب نقطه پایانی بر رویای زنان ایرانی برای حضور در المپیک گذاشته شد.

استفاده از تکنولوژی خط دروازه

همچنین در این نشست استفاده از تکنولوژی برای تشخیص عبور توپ از خط دروازه به تصویب رسید.

این بورد، تکنولوژی دو شرکت بریتانیایی "هاوک-آی" و آلمانی- دانمارکی "گل‌رف" را برای آزمایش بیشتر برگزید تا تصمیم نهایی در این باره در نشست ویژه‌ دوم ژوئیه آینده در کیف گرفته شود.

این قانون در صورت تصویب نهایی برای نخستین بار، احتمالا در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان در اواخر سال جاری در ژاپن، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در دیگر موارد نیز، پیشنهاد فیفا برای مجوز تعویض چهارم در مسابقات قهرمانی رد شد و تصمیم گیری درباره تغییر مجازات بازیکن مرتکب خطای پنالتی به آینده موکول شد.

این بورد همچنین پیشنهاد استفاده از اسپری رنگی محو شونده برای تعیین فاصله خط دفاعی از زننده ضربه ایستگاهی را تصویب کرد. این اسپری که در داوری‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی نیز مورد استفاده قرار گرفت، برای مشخص کردن فاصله قانونی روی چمن پاشیده می‌شود و بعد از چند ثانیه محو می‌شود.





:: برچسب‌ها: مکزیک , قرمز , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: