نیایشگاههای اقلیت های دینی مرمت می شود
نوشته شده توسط : zwembril

حجت الاسلام 'فخرالدین صابری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ستاد ویژه بقاع متبركه وظیفه ایجاد هماهنگی برای مرمت، حفظ و احیای آن دسته از آرامگاه هایی را دارد كه در فهرست میراث فرهنگی كشور به ثبت رسیده اند.

وی با بیان اینكه مرمت و بازسازی اماكن مقدس اقلیت های دینی نیز جزو وظایف ستاد ویژه بقاع متبركه است، ادامه داد: این ستاد سال گذشته بالغ بر 22 اثر مربوط به مسیحیان، كلیمیان، آشوریان و زرتشتیان را بازسازی كرد.

صابری توضیح داد: كلیسای مسیحیان در شهرهای ارومیه، جلفا، تبریز، ارومیه، بوشهر و زرندیه در دو سال گذشته با اعتبارات ارایه شده از سوی ستاد ویژه بقاع متبركه بازسازی شدند.

دبیر ستاد ویژه بقاع متبركه و اماكن مذهبی سازمان میراث فرهنگی همچنین از بازسازی كنیسه حیم در تهران، آتشكده های طارم و چارتاقی در زنجان، كنیسه كلیمیان در كردستان و یزد و نیز دخمه زرتشتیان در استان یزد به عنوان موارد دیگری از بازسازی های صورت گرفته توسط این ستاد نام برد.

به گفته دبیر ستاده ویژه بقاع متبركه، این ستاد در دو سال گذشته (88 و 89) بیش از پنج میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و استحكام بخشی بناهای مربوط به اقلیت های دینی هزینه كرده است.

صابری یادآور شد: سه هزار و 450 بقعه متبركه شامل هزار و 500 امامزاده، مسجد تاریخی، تكایا، حسینیه، مناره و 80 حوزه علمیه در فهرست میراث فرهنگی كشور به ثبت رسیده اند كه مرمت و بازسازی این اماكن به عهده سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است.

فراهنگ** 2025





:: برچسب‌ها: سگ , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: