برای تحقق خاورمیانه عاری ازسلاح های هسته ای، اسراییل باید خلع سلاح شود
نوشته شده توسط : zwembril

'جرمی كوربین' در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: خاورمیانه باید منطقه ای عاری از سلاح های هسته ای بشود و این موضوع در اجلاس سال گذشته بازنگری در پیمان عدم اشاعه هسته ای نیز مورد تاكید قرار گرفت.

وی افزود: ضرورت دارد طرح خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای حتما شامل خلع سلاح اسراییل نیز بشود و این باید مسیر پیش روی منطقه خاورمیانه باشد.

این نماینده عضو حزب كارگر انگلیس كه روز شنبه در اجلاس سالانه ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس نیز شركت داشت، گفت: ما در این اجلاس تاكید كردیم ایران كشور مستقلی است و توسط یك دولت منتخب اداره می شود. ایران همچنین یكی از اولین امضاءكنندگان پیمان عدم اشاعه هسته ای(ان پی تی) بوده و همچنان نیز به این پیمان متعهد است.

وی افزود: همه ما امروز نگران لفاظی های جنگ طلبانه و خطرات ناشی از دخالت نظامی در ایران هستیم و در اجلاس ائتلاف ضدجنگ نیز با شدت هرچه تمام تر با هرگونه مداخله خارجی در ایران مخالفت كردیم.

'ما مخالف تولید و انباشت سلاح هسته ای از سوی هر كشوری هستیم ولی در عین حال معتقدیم بر اساس قوانین و مقررات بین المللی هر كشوری حق دارد در چارچوب مقررات موجود از فناوری هسته ای برای اهداف صلح آمیز استفاده كند.'

آقای كوربین گفت: در قوانین بین المللی خط كشی روشنی میان انرژی صلح آمیز هسته ای و استفاده نظامی از این نوع فناوری وجود دارد و مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز فعالیت های هسته ای ایران را تحت نظارت دارند و تاكنون نیز نگفته اند كه ایران در حال تولید سلاح هسته ای و یا انباشت پلوتونیوم برای ساخت بمب است.

وی اظهارداشت: ما در گروه پارلمانی خود در مورد ایران نیز كه نمایندگان همه احزاب انگلیس حضور دارند، دقیقا مواضع آژانس را تعقیب می كنیم و در مواضع آژانس مطلبی مبنی بر استفاده نظامی ایران از انرژی هسته ای وجود ندارد.

این نماینده پارلمان انگلیس افزود: ما امیدواریم بتوانیم به تلاش های خود در زمینه ترغیب سیاست عدم مداخله در ایران ادامه دهیم و در راه بازسازی روابط دیپلماتیك با ایران و تعامل دوباره با آن كشور تلاش كنیم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تاكید كرد: انتقاد از سیاست های یك كشور نباید به هیچ وجه به معنای مجوزی برای مداخله در امور داخلی دیگر كشورها باشد... كشورهای غربی حق ندارند كه با بهانه قراردادن مسائل مختلف به كشورهای دیگر تجاوز كنند.

آقای كوربین گفت: اگر ما نگاهی به وضعیت افغانستان، عراق و حتی لیبی بیندازیم، متوجه می شویم كه مداخله نظامی در دیگر كشورها به هیچ وجه قابل توجیه و دفاع نیست و باید لفاظی ها در این مورد متوقف شود.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: دریا , توکیو , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: