انتخابات مجلس نشان داد كه مردم ایران در مقابل تهدیدها متحد هستند
نوشته شده توسط : zwembril

دكتر 'عباس عدالت' استاد دانشگاه و فعال مدنی ضدجنگ و ضدتحریم در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران هم اكنون یك قدرت بزرگ منطقه ای است و مردم ایران نیز در مقابل هرگونه تهدید خارجی متحد هستند.

وی افزود: همین انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نشان داد كه مردم ایران به رغم برخی اختلاف نظرهایی كه دارند در پای صندوق های رای حاضر شدند تا نشان بدهند هرگز تسلیم فشارهای خارجی نخواهند شد.

آقای عدالت اظهارداشت: ملت ایران به هیچ وجه از حقوق خود از جمله در زمینه برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای دست نخواهد كشید.

وی كه از بنیانگذاران سازمان غیردولتی و بین المللی 'مبارزه علیه تحریم و مداخله نظامی در ایران(كاسمی)' می باشد، گفت: اقدامات امروز آمریكا و انگلیس علیه ایران كه تحت فشار رژیم اسراییل انجام می شود، بسیار شبیه اتفاقاتی است كه 60 سال پیش در جریان ملی شدن صنعت نفت ایران روی داد.

' آن موقع نیز كاری كه انگلیس به كمك آمریكا كرد این بود كه تلاش نمود از ایران یك محور شرارت در سطح بین المللی بسازد و بگوید كه ایرانی ها خطری برای صلح جهانی هستند ... در واقع انگلیس یك قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد كرد كه بر اساس آن ایران به خاطر اینكه برای ملی شدن نفت خود مبارزه می كرد خطری برای صلح و امنیت جهانی معرفی شده بود.'

وی افزود: در آن زمان سازمان جاسوسی 'سیا' نیز اقدامات خرابكارانه و تروریستی در ایران انجام می داد، از جمله علیه برخی از علما، تا در میان مردم تفرقه ایجاد كند و نهضت ملی شدن نفت را تضعیف نماید.

وی گفت: كاری كه نهایتا انجام دادند این بود كه نفت ایران را تحریم كردند و این پیش درآمد كوتای 28 مرداد بود كه دولت مصدق را سرنگون كرد و باردیگر شاه منفور را به قدرت بازگرداند.

'همین توطئه ها را تقریبا بدون تغییر فاحشی امروز نیز تعقیب می كنند چون ظاهرا ترك عادت موجب مرض است و به همین دلیل قدرت های امپریالیستی حتی شكل ظاهری دخالت های خود را در كشورهای دیگر هم چندان تغییر نداده اند.'

این استاد ایرانی مقیم انگلیس اظهارداشت: مشابه همان اقدامات خرابكارانه و تروریستی، امروز توسط گروههایی نظیر مجاهدین خلق(منافقین)، جندالله(گروهك ریگی) و پژاك با حمایت آمریكا و اسراییل علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

وی یاد آور شد: مقامات آمریكایی حدود دو هفته پیش برای اولین بار اذعان كردند كه ترور دانشمندان ایرانی نیز توسط موساد و از طریق مجاهدین خلق(منافقین) انجام شده است.

رییس سازمان مدنی 'كاسمی' گفت: تحریم های نفتی علیه ایران نیز كه از اوایل تابستان اجرایی خواهد شد، دقیقا شبیه همان اقداماتی است كه 60 سال پیش علیه دولت مصدق انجام دادند و هدف اصلی شان هم در واقع تلاش برای تغییر نظام جمهوری اسلامی در ایران است و سایر ادعاهای مطرح شده هم فقط بهانه هایی ساختگی است.

'مساله اصلی آمریكا و غرب همان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است كه در واقع بزرگترین ضربه را به استكبار جهانی و منافع آمریكا، اسراییل و حامیان اروپایی آنها زده است و از همان روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، آمریكا و متحدانش از جمله انگلیس مصمم بوده اند با اقدامات و توطئه های مختلف این انقلاب را به شكست بكشانند و در حال حاضر هم در همان مسیر حركت می كنند.'

وی گفت: حتی دخالت هایشان در سوریه نیز با هدف ضربه زدن به منافع ایران انجام می شود و آمریكا در سوریه برای سرنگون كردن دولت بشار اسد حتی با تروریست های القاعده یك اتحاد شوم را تشكیل داده است.

آقای عدالت در مورد حضور خود در اجلاس سالانه ائتلاف ضدجنگ انگلیس، اظهارداشت: شركت كنندگان در اجلاس روز شنبه به اتفاق تاكید داشتند كه همه تبلیغاتی كه علیه ایران انجام می شود، ساختگی و بی اساس است و در جهت عوامفریبی صورت می گیرد تا یك بار دیگر مردم غرب را گول بزنند و وارد جنگ دیگری در منطقه بكنند.

وی با اشاره به ناكامی های آمریكا در مداخله نظامی در كشورهای دیگر از جمله در ویتنام، افغانستان و عراق، گفت: امروز خوشبختانه آگاهی عمومی بالا رفته و اوضاع فرق كرده است. ناكامی آمریكا در جنگ های گذشته نیز باعث شده است تا مردم در كشورهای غربی نگران ماجراجویی های تازه نظامی باشند.

وی تاكید كرد: اگر آمریكا و غرب تحت فشار اسراییل این دیوانگی را مرتكب بشوند و بخواهند به تاسیسات اتمی ایران حمله كنند، یك ویتنام جدیدی برای آمریكا ایجاد خواهد شد كه سال های سال در آن گرفتار خواهد ماند.

'مقاومت ایران نه تنها باعث شكست استعمار غرب خواهد شد بلكه هرگونه ماجراجویی نظامی باعث افزایش شدید قیمت نفت می شود كه این امر در نهایت باعث ورشكستگی اقتصادی كشورهای غربی كه هم اكنون نیز از مشكلات عمیقی رنج می برند، خواهد شد.'

این فعال ضدجنگ افزود: در واقع ضرركنندگان اصلی چنین اقدامی مردم عادی غرب خواهند بود كه هم اكنون هم به دلیل بحران اقتصادی دچار مشكل هستند. به همین دلیل ما در چارچوب ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس تلاش می كنیم با فعالیت های مدنی آگاهی عمومی را در غرب نسبت به هرگونه تجاوز نظامی به ایران افزایش دهیم و جلوی اقدامات خصمانه غرب را بگیریم.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: درخت , باند , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: