علی مطهری: حداد عادل نمی‌خواست در لیست اصولگرایان باشم
نوشته شده توسط : zwembril
علی مطهری

آقای مطهری می گوید که تعدادی از اصولگرایان فکر می‌کردند با حضور او، اقبال قشر "حزب‌الهی" به این لیست کم می‌شود

علی مطهری نماینده مجلس ایران می گوید که غلامعلی حداد عادل مانع از آن شد که نام او در فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار بگیرد.

آقای مطهری روز یکشنبه ۱۴ اسفند (۴ مارس) در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا گفت: "من اطلاع دقیق دارم که از بین دوازده رای، هفت رای مثبت و پنج رای منفی کسب کردم و قاعدتا اسم من باید در لیست جبهه متحد اصولگرایان می بود، اما با تصمیمی از پیش گرفته شده نام مرا از این لیست حذف کردند."

به گفته آقای مطهری یکی از دلایلی که باعث حذف نام او از این لیست شده، این بوده است که "تعدادی از اصولگرایان فکر می کردند با حضور من اقبال قشر متدین و حزب الهی به این لیست کم خواهد شد."

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برخی معتقد بودند این اتفاق برای آن افتاد که آقای حداد عادل می خواست نماینده اول تهران باشد و بعد هم رئیس مجلس بشود، گفت:"من نمی توانم در مورد نیت افراد قضاوت کنم، اما اگر قصد برنامه ریزی داشته اند که آقای الف رئیس مجلس شود و یا نامزدها را گونه ای بچینند که در انتخاب رئیس جمهور بعدی هم موثر باشد، این کار نوعی خیانت به رای مردم است."

پیش از این و پس از انتشار لیست جبهه متحد اصولگرایان که اسم آقای مطهری و چند نماینده دیگر منتقد دولت در آن دیده نمی شد، او گفته بود: "ما در برخی مبانی اصولگرایی مانند مفهوم آزادی و ولایت فقیه با آنها اختلاف داریم و من شخصاً حق می دهم اسم ما را در لیست قرار ندهند."

جبهه متحد اصولگرایان، ائتلافی از تشکل های سیاسی اصولگرا بود که در ماه های اخیر به رقبای سیاسی محمود احمدی نژاد و همکارانش تبدیل شده اند. رهبران این تشکل ها، در پی بروز اختلاف میان رئیس جمهور و رهبر ایران بر سر مدیریت وزارت اطلاعات در فروردین ماه گذشته، به انتقاد پی در پی از سیاست های دولت پرداختند.

با این حال گروهی از اعضای جبهه متحد اصولگرایان، با وجود انتقاد از قوه مجریه، حاضر به همراهی با اقدامات نمایندگانی مانند علی مطهری علیه دولت و دیگر نهادهای حکومتی نبوده اند و این اقدامات را در راستای مصالح کلی حکومت نمی دانند.

در واکنش به مواضع معتقدان به این تفکر در مجلس هشتم، آقای مطهری در تیر ماه گذشته، به انتقاد از نمایندگانی پرداخته بود که به ادعای وی "دائما برای هر کاری از دفتر رهبری سوال می‌کنند و به صورت شاخه‌ای از دفتر رهبری درآمده اند".

استیضاح رئیس جمهور

احمدی نژاد

به گفته آقای مطهری، اگر رئیس جمهور به سئوال نمایندگان مجلس جواب های قانع کننده ندهد، احتمال استیضاح او وجود دارد

علی مطهری امروز در مورد طرح سوال از رئیس جمهور گفته است: "اهمیت طرح سوال از رئیس جمهور این است که مجلس رئیس جمهور را احضار می کند و او برای تخلفات صورت گرفته باید پاسخگو باشد."

به گفته او، اگر رئیس جمهور در مجلس جواب های قانع کننده ندهد یا "حرف های گذشته خود را تکرار کند که فلان قانون را نمی دانم یا اجرا نمی کنم"، احتمال استیضاح او وجود دارد.

طرح سوال از رئیس جمهوری، که آقای مطهری از طراحان اصلی آن است، در تیرماه سال گذشته با امضای ۱۰۰ نماینده به هیات رئیسه مجلس ارائه شد.

از زمان مطرح شدن طرح سئوال از رئیس جمهور، تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس و حامیان آقای احمدی نژاد در مجلس سعی کرده اند تا نمایندگان را از پیگیری این طرح منصرف کنند.

در آن زمان محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس، گفته بود که اکثر اعضای هیات رئیسه طرح سوال از رئیس جمهوری را با توجه به اوضاع کشور، به مصلحت نمی دانند.

روح الله حسینیان از نمایندگان حامی دولت هم تاکید کرده بود که "با توجه به ملاقات اخیر نمایندگان با رهبر معظم انقلاب، قطعا طرح سؤال از رئیس جمهوری مورد رضایت مقام معظم رهبری نیست."

در پاسخ به این گفته آقای حسینیان، آقای مطهری گفته بود که آیت الله خامنه ای، در آن ملاقات تنها به نمایندگان به خاطر قطع کردن سخنان محمود احمدی نژاد در هنگام سخنرانی در مجلس تذکر داده و این تذکر "ربطی به سوال از رئیس جمهوری ندارد".





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: