نباید دانشمندان ایرانی را از حضور در نشست های ایمنی هسته ای محروم كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا،' علی اصغر سلطانیه ' در نخستین روز نشست شورای حكام آژانس با اشاره به اینكه ایمنی هسته ای یك موضوع فنی با ابعاد بین المللی است و در تعامل مستقیم با حیات بشر قرار دارد تاكید كرد این موضوع نباید سیاسی شود.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح كرد: هیچ محدودیتی نباید برای تبادل اطلاعات ایمنی هسته ای و برای دسترسی به اطلاعات فناوری ایمنی، برنامه های پاسخ اضطراری به حوادث هسته ای و تامین سیستم ها و تجهیزات ایمنی وجود داشته باشد.

سلطانیه ادامه داد: انتظار می رود اكنون پس از گذشت یك سال از حادثه فوكوشیما، مدیركل آژانس و مقامات ژاپنی یك گزارش تحلیلی همراه با جزییات لازم در مورد این حادثه را ارائه دهند و درس ها و تجربیات مربوط به این موضوع به كشورهای عضو منتقل شود تا در آینده، جهان شاهد تكرار چنین حوادث هسته ای نباشد.

وی همچنین با اشاره به اینكه استانداردسازی ایمنی هسته ای بدون اطلاع كشورها به عنوان مجریان چنین استانداردهایی، عملی و موثر نخواهد بود ؛ محروم نمودن دانشمندان ایران از شركت در نشست ها و كمیته های ایمنی آژانس به بهانه قطعنامه های سیاسی و بی پایه حقوقی شورای امنیت سازمان ملل را خلاف وظایف اساسنامه آژانس و نگرانی های جهانی در رابطه با ایمنی هسته ای خواند و از مدیركل آژانس خواست این وضع را اصلاح كند.

1592

اروپام 1344





:: برچسب‌ها: هالووین , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: