اصلاح نظام آموزش حرفه ای راهكار اصلی ساركوزی برای اشتغالزایی
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دولت فرانسه درشرایطی طرح های مختلفی را برای بهبود اوضاع و اشتغالزایی از ماهها پیش به مورد اجرا گذاشته و جلساتی را نیز در این زمینه با سران اتحادیه ها و كارفرمایان كشور برگزار كرده است كه عملا نرخ بیكاری روند رو به رشدی را بویژه ظرف ماههای اخیر به دلیل استمرار بحران مالی حاكم برمنطقه یورو و این كشور شاهد بوده و ركورد شكن در این زمینه شده است.

با اینحال بررسی ها نشان می دهد كه طرح اصلاح نظام آموزشی حرفه ای پیشنهادی دولت فرانسه تاحدودی در نوع خود موفق بوده و از زمان اجرای طرح مزبور، دستكم در بخش بیكارانی كه از آموزش های حرفه ای برخوردار بوده اند، گشایشی نسبی حاصل شده است.

گزارش اخیر بنگاههای كاریابی فرانسه نشان می دهد كه 1/50 درصد از بیكارانی كه از آموزش های حرفه ای برخوردار بوده اند ، موفق شده اند در فاصله شش ماه پس از پایان دوره آموزشی خود به یك شغل ثابتی اعم از قرار داد دائم یا مدت دار بالای شش ماه ، دست پیدا كنند.

براساس این گزارش، بخش مهمی از این افراد را مردان و جوانان تشكیل می دهند.

این گزارش نشان می دهد كه با احتساب مشاغل موقت، تعداد این افراد شامل دو سوم از جمعیت بیكاران آموزش دیده كشور می شود.

به اعتقاد كارشناسان، این در شرایطی است كه موقعیت ' نیكلا ساركوزی' نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با پروژه تخصیص بخشی از بودجه آموزش حرفه ای به بیكاران تقویت شده است.

در همین حال نیز ساركوزی اواسط ماه ژانویه به رییس سابق سنا این كشور ماموریت داد تا نظر به موفقیت طرح مذكور، برنامه ای در رابطه با اصلاح نظام آموزش حرفه ای و بهینه كردن استفاده از منابع مالی آن تهیه و تدوین كند.

در برنامه پیش بینی شده از سوی این سناتور كهنه كار حامی ساركوزی نیز برنامه ای طراحی شده كه براساس مفاد آن سهم بیكاران از آموزش حرفه ای از 10 درصد كنونی به 40 درصد افزایش می یابد.

به اعتقاد كارشناسان امر ، این درحالی است كه درشرایط حاضر ، حدود 12 درصد از بودجه آموزش حرفه ای كشور كه حدود 8/3 میلیارد یورو برآورد می شود به آموزش بیكاران تخصیص یافته كه فقط 10 درصد بیكاران از آن منتفع می شوند.

براساس آمار موجود بودجه آموزش حرفه ای حدود 3/31 میلیارد یورو می باشد كه از طریق شركت ها و موسسات، وزارتخانه ها، نهاد های محلی و سایر نهاد ها و خانوار ها تامین می شود.

این درحالیست كه همچنان معضل دیرینه بیكاری بعنوان یكی از نقاط ضعف رییس جمهور در این دوره از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری مطرح است.

هم اكنون حدود 10 درصد از جمعیت فعال كشور كه بیش از چهار میلیون را در گروههای مختلف كاری شامل می شود، بیكار محسوب می شوند.

' رفع معضل بیكاری ' ، ' ایجاد اشتغال پایدار' ، ' ایجاد تسهیلات رفاهی ، درمانی و بهداشتی ' بیشتر و همچنین بالا بردن توان قدرت خرید مردم از جمله شعارهای انتخاباتی ساركوزی در سال 2007 میلادی بود كه به اعتقاد برخی از صاحب نظران و كارشناسان آنچنانكه باید تاكنون محقق نشده است.

در همین حال ساركوزی ولو با اندكی ارتقاء جایگاه مردمی خود، ظرف هفته های گذشته همچنان در نظرسنجی ها از فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست خود جلوتر است.

اولین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 22 آوریل و مرحله دوم آن نیز با دو هفته فاصله برگزار خواهد شد.

اروپام / 1495**1514





:: برچسب‌ها: لندن , دره عمیق و باریک , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: