معاون سازمان امور مالیاتی: هیچ محدودیتی برای تولید سكه طلا وجود ندارد
نوشته شده توسط : zwembril

'محمدرضا عبدی' روزچهارشنبه در 'دومین اجلاس مدیران منطقه پنج سازمان امورمالیاتی كشور' در چابهار عامل افزایش كاذب قیمت طلا و ارز را در روزهای اخیر روانی و حبابی دانست و افزود: این افزایش قیمتها در نظام اقتصادی ما هیچ ارتباطی با تحریمها ندارد.

وی در كالبدشكافی افزایش قیمت سكه و ارز گفت: قیمت واقعی دلار از 1400 تومان بالاتر نمی رود و قیمت طلا نیز متاثر از بازار جهانی فلزات گرانبها است.

او ادامه داد: دلار در مقابل سایر ارزها نه تنها افزایش نیافته بلكه كاهش پیدا كرده است اما به سبب اینكه ارزشگذاری قیمت دلار در بودجه سال 91 به میزان هر دلار 1300 تومان تعیین شده این استنباط در جامعه بوجود آمد كه نرخ دلار افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و پژوهش سازمان امور مالیاتی كشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: بودجه ریزی كشور در سالهای گذشته بر اساس هر دلار 985 تومان درنظر گرفته می شد.

وی با تاكید بر اینكه بودجه سالانه كشور از محل فروش نفت، درآمدهای مالیاتی و گمركی و واگذاری دارایی مالی(فروش شركتهای دولتی) تامین می شود افزود: 70 درصد بودجه كشور از محل فروش روزانه دو میلیون و 200 هزار بشكه نفت و 30 درصد بقیه از محل درآمدهای مالیاتی، گمركی و واگذاری و فروش شركتهای دولتی تامین می شود.

عبدی گفت: در بودجه امسال بابت فروش هر بشكه نفت 107 دلار و از قرار هر دلار 1300 تومان تعیین شده است.

وی همچنین برنامه های عملیاتی برای تحول نظام مالیاتی كشور را بر سه محور 'بازنگری قانون نظام مالیاتی، اصلاح نظام مالیاتی و تحول و پیاده سازی مالیات بر ارزش افزوده' استوار دانست.

او گفت: در این نظام نامه به حمایت از تولید، اشتغال، توجه به مناطق كمتر توسعه یافته، اظهارنامه های مالیاتی و سایر حوزه ها از جمله IT توجه ویژه ای شده است.ك/2

588/653





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: