وزیر امور خارجه ایران پیام دعوت احمدی نژاد را به لوكاشنكو ابلاغ كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ، آقای احمد نژاد در این پیام از ' الكساندر لوكاشنكو' برای انجام سفر دوجانبه به تهران و همچنین شركت در اجلاس آتی سران جنبش عدم تعهد در ایران دعوت كرده است.

صالحی در دیدار با لوكاشنكو همچنین با تاكید بر اراده رییس جمهور اسلامی ایران بر توسعه بیش از پیش مناسبات ایران با بلاروس، تصریح كرد: ایران می تواند دوست و شریك مورد اعتماد بلاروس در همكاری های مشترك سیاسی، اقتصادی و سازندگی باشد.

لوكاشنكو نیز در این دیدار با استقبال از پیام احمدی نژاد گفت:ماهمواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت و با هرگونه اقدامی كه علیه استقلال و تمامیت ارضی كشورها طراحی شود، مخالفت كرده ایم.

رییس جمهوری بلاروس اظهار داشت: ما برای تنظیم روابط خودمان با جمهوری اسلامی ایران نقشه راه داریم و برای اجرای این نقشه راه باید اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی افزود: گام اول در این مسیر اراده رهبران دو كشور برای توسعه و تعمیق روابط است كه خوشبختانه در هر دو طرف این اراده در سطح عالی وجود داد.

لوكاشنكو اضافه كرد: ما امیدواریم با تعاریفی كه از پروژه های دو كشور شده است فصل جدیدی در روابط فی مابین گشوده شود.

رییس جمهوری بلاروس با اشاره به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران حمایت خود را از سیاست های رهبران كشورشان نشان دادند.

رایزنی پیرامون تحولات مهم منطقه ای و بین المللی بویژه اوضاع سوریه از دیگر محورهای مذاكرات صالحی و لوكاشنكو بود و طرفین ضمن محكوم كردن هرگونه دخالت خارجی در سوریه از انجام اصلاحات انجام شده از سوی دولت بشار اسد حمایت كردند.

در این دیدار همچنین طرفین بر اهمیت گسترش گردشگری در جهت آشنایی دو ملت با یكدیگر تاكید كردند.

سیام **1708





:: برچسب‌ها: مدل , خیابان , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: