سوءظن غرب نسبت به برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بی اساس است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'علی اصغر خاجی' به روزنامه 'داگنزنیهتر' گفت: 'ما به دنبال تولید سلاح هسته ای نیستیم. ما می خواهیم از امكانات انرژی هسته ای همانند هر كشور دیگری برای مقاصد صلح آمیز بهره برداری كنیم.'

روزنامه 'داگنزنیهتر' در گزارش خود از این مصاحبه نوشته است: ' معاون وزیر امور خارجه ایران كه برای انجام دیداری از سوئد و ملاقات با 'كارل بیلت' وزیر امورخارجه به استكهلم سفر كرده است، كلیه سوء ظن ها در مورد اینكه كشورش در حال ساخت سلاح هسته ای باشد را رد كرد و آن را نمادی از تبلیغات 'ایران هراسی' خواند.

وی گفت ' علیه ایران جنگی روانی در جریان است. '

آقای خاجی با تاكید بر صلح آمیز و غیرنظامی بودن برنامه های هسته ای كشورمان، افزود: آژانس از جانب برخی كشورها تحت فشار قرار دارد. ما پیمان عدم اشاعه هسته ای را امضا كرده ایم، اما شاهدیم كه رژیم صهیونیستی خارج این پیمان ایستاده و از سلاح اتمی نیز برخوردار است. این چه دنیایی است كه اجازه وجود چنین وضعیتی را می دهد؟

وی در مورد هولوكاست نیز اظهارداشت: 'اگر كسی در اروپا در باره هولوكاست آنگونه كه توصیف می شود سئوالی را مطرح بكند در معرض خطر زندانی شدن قرار می گیرد، اما در مقابل توهین و تهدید علیه 1.5 میلیارد نفر مسلمان در جهان، آزادی برای اظهارنظر خوانده می شود.

معاون وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی، به مشاركت گسترده مردم در این انتخابات اشاره كرد و گفت: ' 64 درصد از مردم در این انتخابات شركت كردند، این رقم بالاتر از میزان مشاركت انتخاباتی در بسیاری از كشورهای اروپایی است.'

آقای خاجی در جریان سفر دو روزه خود به استكهلم بطور جداگانه با نایب رییس اول پارلمان، وزیر امور خارجه و قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد دیدار و گفت و گو كرد.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: