تبدیل فدراسیون بدن سازی به انجمن، به ضرر ورزشكاران است
نوشته شده توسط : zwembril

'عزت اله رجب لو' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این فدراسیون، از فدراسیون های پرمدال در سطح آسیا و جهان است و ورزشكاران این فدراسیون با تمام مشكلات و سختی ها، مبارزه كرده و برای كشور افتخار كسب می كنند.

به گفته وی، ورزش پرورش اندام از سال 1320 در ایران پایه گذاری شد و اولین دوره رقابت های آن با حضور تعدادی از قهرمانان آن زمان در آبان ماه 1324 در تماشاخانه دهقان در دو بخش آپولون و هركول برگزار شد و این نشان از قدمت تاریخی این رشته ورزشی در ایران دارد.

وی تصریح كرد: در طول زمان، ورزش مذكور كه مورد توجه جوانان و علاقه مندان قرار گرفته بود روز به روز توسعه یافته و ضمن برخورداری از موفقیت های برون مرزی، تعدادی از داوران این رشته با كسب كارت بین المللی از داوران خوب آسیا و جهان هستند.

وی ادامه داد: این فدراسیون اكنون قریب به هفت میلیون ورزشكار در بیش از هشت هزار باشگاه ورزشی در سراسر كشور را تحت پوشش دارد و بالاخره هفت سال پیش دارای تشكیلات مستقل و فدراسیون شد و پس از آن آلبوم افتخارات این فدراسیون روز به روز فزونی یافت، حال با انجمن شدن، بدون شك مشكلات ورزشكاران این فدراسیون چندین برابر خواهد شد.

وی اظهار داشت: همه رشته های ورزشی به نوعی با رشته های زیر مجموعه فدراسیون بدن سازی در ارتباط هستند و تمرینات سایر رشته ها با لوازم بدن سازی صورت می گیرد و هیچ رشته ای با صدور مجوز از كمیسیون ماده 5 این تعداد باشگاه خصوصی و دولتی ندارد.

وی یادآور شد: پنج كمیته بزرگ از قبیل پاورلیفتینگ، پرس سینه، مچ اندازی، قوی ترین مردان، پرورش اندام و بادی كلاسیك در چهار رده سنی مشغول فعالیت هستند و جمهوری اسلامی ایران در سه كمیته این فدراسیون قهرمان بلامنازع جهان و آسیاست.

این مدیر باشگاه گفت: با توجه به این كه قریب هفت سال است كه از فدراسیون وزنه برداری جدا شده ایم، اما خلاء های بزرگ ورزشی، آموزشی، مالی، اعزام به رقابت های برون مرزی، كمبود بودجه های جاری و عدم جذب اسپانسر و عدم پخش از رسانه ملی، مشكلات عمده فدراسیون است.

وی افزود: نداشتن فدراسیون و نیازهای روزمره ورزشكارن، مربیان و داوران، در آینده نه چندان دور مشكلات عدیده ایجاد می كند.

وی گفت: جای بسی تعجب است كه فدراسیون های اسكواش، شطرنج، كبدی، اتومبیل رانی، گلف، بولینگ و رشته هایی از این قبیل حتی یك دهم فدراسیون ما گسترش از لحاظ كمی و كیفی ندارند، اما هیچ ادغامی، متوجه آنان نیست و همه نگاه ها معطوف به فدراسیونی با این همه توان، نیرو و مدال آوری است.

وی در پایان از همه مسئولان ورزش كشور به ویژه وزیر ورزش درخواست كرد در باره تبدیل وضعیت فدراسیون بدن سازی و قرار گرفتن در زیرمجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی، جلسات نقد و بررسی با حضور كارشناسان، اساتید صاحب فن و تفكر این رشته، برگزار شود، زیرا تصمیم غیركارشناسانه به بدنه ورزش، لطمه وارد خواهد كرد.

7467/602/508





:: برچسب‌ها: پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: