عالمان و اندیشمندان با همدلی و وحدت در آگاهی و بیداری مردم تلاش كنند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به اندونزی، 'سید محمد حسینی' شامگاه چهارشنبه در نشست با علما و اندیشمندان مسلمان كشور اندونزی افزود: براساس روایات و آیات قرآن، از شان و جایگاه عالم به عنوان ورثه انبیا یاد شده به گونه ای كه نگاه به عالم نیز عبادت شمرده شده است.

وی با بیان اینكه عالم می تواند راهنما و هدایتگر باشد تا ظلمت و تاریكی به روشنایی تبدیل شود، گفت: این همه تعریف از علم و عالم كه انجام گرفته در كنار آن رسالت سنگین و خطیری برای عالمان در نظر گرفته شده است.

حسینی یاد آور شد: هر عالم و اندیشمندی مسوولت دارد و نمی تواند در مقابل جامعه و هرچه در آن می گذرد بی تفاوت باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود به خطبه شقشقیه امام علی (ع) در مورد بیان رسالت و مسوولیت عالمان اشاره كرد و افزود: هر عالم و اندیشمندی مسئولیت دارد و نمی تواند در مقابل جامعه و مردم بی تفاوت و بی اهمیت باشد.

وی با بیان اینكه عالمی كه می خواهد هدایتگر ،اسوه و الگوبرای دیگران باشد باید خودش مراقب و آگاه به مسایل جامعه و پیرامون خودش باشد تاكید كرد : در این صورت كسی بسوی او هجوم نخواهد آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امام خمینی (ره) به عنوان یك نمونه بارز عالم ربانی و راستین یاد كرد و گفت: ایشان همه ویژگی های برجسته را یكجا داشت و توانست منشا خیر و بركت و تحولات عظیم و مهمی در ایران باشد.

به گفته وی؛ امام راحل از جهت علم و دانش و تفسیر و همه معارف اسلامی در اوج بود و در كنار همه اینها یك سیاستمدار واقعی و آشنا و آگاه به مسایل جامعه كشور به شمار می آمد.

حسینی خاطرنشان كرد: امام خمینی (ره) مظهر شهامت ، شجاعت، وارستگی ،اخلاق حسنه بود كه با كلام شیوا و دلنشین و ساده زیستی خود همگان را بسوی خویش جذب كرده بود و همگان به عنوان یك عالم از ایشان تبعیت و پیروی كرده و می كنند.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز هم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم امام راحل را در دست دارد و با تمامی ویژگیهای آن امام هدایت امت اسلامی را برعهده دارند.

حسینی گفت: ایشان در كنار همه كارها به مسایل جهان اسلام و بیداری اسلامی مسلمانان جهان نیز توجه و اهتمام خاصی دارند و به طور مستمر از وحدت و یكپارچگی مسلمانان جهان سخن می گویند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس تاكید كرد: حضرت آیت الله خامنه ای همواره هشدار می دهند كه مسلمانان با هرمكتب و مذهبی با مودت و وحدت و همدلی یكپارچگی در كنار هم باشند.

در ادامه این نشست صمیمی چند تن از علما و اندیشمندان اندونزی نیز به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با علما، اندیشمندان، مبلغان كشور اندونزی شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان و مردم اندونزی در سالن اجتماعات هتل گراند ملیا جاكارتا پایتخت این كشور برگزار شد.

فراهنگ ** 1355 ** 1574





:: برچسب‌ها: پرنده , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: