رییس مجلس لبنان از عملیات ارتش در دستگیری قاچاقچیان سلاح به سوریه حمایت كرد
نوشته شده توسط : zwembril

بیروت - به گزارش ایرنا از بیروت، 'نبیه بری' رییس مجلس لبنان امروز چهارشنبه در گفت وگو با رسانه های لبنان، در پاسخ به انتقاد از حضورارتش این كشور در مناطق مرزی با سوریه گفت: هجوم به این عناصر و ظلم به آنها دیگر كافی است؛ ارتش به تمامی وظایفی كه از آن انتظار می رود عمل خواهد كرد و این نهاد ملی، سیاست دولت لبنان را به دور از هر گونه جانبداری در خصوص حوادث داخلی سوریه اجرا می‌كند.

وی در خصوص انتقادهایی كه بعضی نمایندگان مجلس و مقام های لبنانی علیه ارتش مطرح می كنند، ابراز شگفتی كرد و افزود: ارتش ضد یك گروه و طرفدار گروه دیگر نیست بلكه دوشادوش همه مردم ایستاده است تا بر اساس منافع ملی و سامان دهی امور در مناطق مرزی فعالیت كند.

اداره روابط عمومی ارتش لبنان نیزطی بیانیه ای تاكید كرد كه نیروهای ارتش در چارچوب حفظ استقرار و امنیت لبنان، تدابیر امنیتی را در مناطق مختلف لبنان به منظور مبارزه با عناصر مسلح و قاچاق سلاح، پی می گیرند.

در این بیانیه برپایی پایگاه های ایست و بازرسی، گشت های پیاده و گشت زنی بالگردهای ارتش لبنان بر فراز مناطق مرزی شمالی و شرقی این كشور با سوریه از جمله این اقدامات امنیتی برشمرده شده است.

بر اساس این بیانیه در چند روز اخیر كه ارتش لبنان به مبارزه جدی با قاچاق سلاح اقدام كرده، مقدار قابل توجهی سلاح و كالاهای غیر قانونی كشف و ضبط شده و بسیاری از قاچاقچیان در دام نیروهای ارتشی افتاده اند.

از شنبه گذشته ارتش لبنان به شكلی سریع نیروهای خود را در مناطق مرزی 'الهیشه' و 'الرامی' كه هر دو جزیی از منطقه 'وادی خالد' در جوار سوریه محسوب می‌ شوند، مستقر كرده است.

در این راستا، 'خالد ضاهر' نماینده فراكسیون 'المستقبل' مجلس لبنان كه برخی از اعضا آن به دست داشتن در قاچاق سلاح به سوریه متهم شده اند، اتهامات جدیدی را به ارتش لبنان وارد ساخته و گفته است كه ارتش به منظور نشان دادن چهره ای منفی از این مناطق، دست به چنین اقداماتی زده و می‌خواهد بدین وسیله وجود عناصر قاچاقچی را در این مناطق به مقامات سوری اثبات كند.

خاور**1030 **1446 **





:: برچسب‌ها: عکس ها , آب , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: