انتخابات اخیر ایران پیامی استراتژیك و روشن به آمریكا بود
نوشته شده توسط : zwembril

'صادق نابلسی' استاد روابط بین الملل دانشگاه ملی لبنان در گفتگو با خبرنگار ایرنا در بیروت با اشاره به شرایط منطقه و تهدیدهای روزانه رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ایران گفت: ایران اصرار داشت كه این انتخابات را مقابله سیاسی خود با غرب جلوه دهد تا آمادگی خود در تمامی زمینه ها و هوشیاری ملت خود را به رخ همگان بكشد.

وی با اشاره به اینكه ملت ایران در این انتخابات نیز با سربلندی بیرون آمده و به تمام جهان اثبات كرد كه هنوز خوی انقلابی خود را حفظ كرده، افزود: مشاركت های پویای مردم ایران در داخل كشور، روز به روز شكوفاتر شده و در مسیر مثبت گام بر می دارد و این امر، تعبیری متمدنانه از ترقی یك ملت متحد به منظور ساختن كشور خود است.

نابلسی با اشاره به اینكه ملت ایران بر این اساس سازمان ها و موسسات خود را بر اساس اصول اخلاقی، انسانی و ایمانی بنیان نهاده است، خاطر نشان كرد: انتخابات اخیر باعث تحقق امنیت و توسعه سیاسی روز افزونی برای ایران خواهد شد و ارزش انسانی در حق انتخاب را به رخ همگان می كشد چرا كه این حق انتخاب با زندگی، كرامت و حضور آزاد و فعال افراد در جامعه گره خورده است.

وی با تاكید بر اینكه در ایران بیش از هر كشور دیگری در منطقه دموكراسی و آزادی حاكم است، ادامه داد: رهبری ایران نماینده خواست واقعی مردم بوده و سخنان برخی رسانه های گمراه كننده در این خصوص كه ملت ایران پایین ترین سطح قدرت در حكومت را دارد، واقعیت ندارد.

این استاد دانشگاه لبنان تصریح كرد: این انتخابات دروغ بودن ادعاهای دشمنان ایران و تناقضات سخنانشان را به شكل كامل روشن ساخت.

وی با اشاره به اینكه در كمترین حد باید گفت كه این انتخابات، ایران را به عنوان الگویی در سطح منطقه قرار داده، خاطر نشان كرد: وقتی كه بسیاری از كشورهای همجوار ایران، مخصوصا در حوزه خلیج فارس از نظام های استبدادی پادشاهی در تنگنا گرفتار آمده اند و هویت قانونی آنها بر اساس رای مردم و نظامی دموكراسی استوار نشده، جمهوری اسلامی به شكلی شكوفا و چشمگیر این گونه موفقیت هایی را به دست می آورد.

نابلسی تصریح كرد: بسیاری از كشورها كه با تهدیدها و چالش هایی در عرصه بین الملل مواجه می شوند، روندهای قانونی داخلی شان ازجمله انتخابات را به تعویق می اندازند كه این امر نیز به نوبه خود، كشور را با شرایط بحرانی جدیدی روبه رو می سازد.

وی با تاكید بر اینكه در ایران به هیچ وجه اینگونه مسایلی رخ نداده، افزود: رهبران ایران با خونسردی تمام و با عقلانیت با تهدیدهای بین المللی برخورد كردند و در ایران مفهوم جدید امنیت را كه بر اراده و خواست مردمی استوار است، شاهد هستیم.

خاور**1030**1566





:: برچسب‌ها: آسمان , موسیقی , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: