سومین نشست وزرای خارجه ایران ، تركیه و آذربایجان در شهر وان برگزار می شود
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، وزیر امور خارجه تركیه با اشاره به برگزاری دو نشست پیشین وزرای امور خارجه ایران ، تركیه و جمهوری آذربایجان در شهرهای ارومیه و نخجوان افزود : سومین نشست در شهر وان در شرق تركیه برگزار خواهد شد.

داوداوغلو با اشاره به تلاش های سه كشور برای ایجاد منطقه صلح و رفاه در قفقاز جنوبی،اظهارداشت : ایران ، تركیه و جمهوری آذربایجان گام های اولیه را برای دستیابی به صلح و رفاه در منطقه برداشتند.

وی تاكیدكرد:برای رسیدن به این هدف مهم ، برگزاری چنین نشست هایی لازم است.

وزیر امور خارجه تركیه همچنین با اشاره به دومین نشست وزرای امور خارجه تركیه ، ایران و جمهوری آذربایجان در نخجوان اظهارداشت : در این نشست سه كشور با تشكیل كمیته هایی برای گسترش همكاری های فی مابین در بخش های

گردشگری، انرژی، حمل و نقل و تجارت موافقت كردند.

داود اوغلو گفت:ما یك افق جدید در روابط سه كشور در بخش های مختلف ترسیم كرده ایم كه برای دستیابی به اهداف خود نخست در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری خواهیم كرد.

وزیر امور خارجه تركیه با تاكید بر ایجاد یك منطقه عاری از جنگ و افزایش دوستی بر اصل احترام به تمامیت ارضی سه كشور، اظهارداشت : با مشاركت گرجستان، ارمنستان و روسیه عصر جدیدی می تواند در این منطقه آغاز شود.

دومین نشست وزرای امور خارجه كشورهای ایران ، تركیه و جمهوری آذربایجان روز گذشته (چهارشنبه)با حضور ' علی اكبر صالحی ' ، ' احمد داوداوغلو ' و ' المار محمد یاراف 'در نخجوان برگزار شد.

خاورم ** 230**1543





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: