پانه‌تا: آمریکا مدتهاست برای حمله احتمالی به ایران برنامه ریزی می کند
نوشته شده توسط : zwembril
لئون پانه تا

لئون پانه تا می گوید آمریکا مدتهاست برای چنین احتمالی برنامه ریزی می کند

لئون پانه‌تا وزیر دفاع آمریکا گفته است که پنتاگون درحال آماده کردن یک رشته گزینه های نظامی برای حمله به تاسیسات اتمی ایران در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک و تحریم هاست.

او در مصاحبه ای در روز پنجشنبه با نشریه "نشنال ژورنال" - هفته نامه ای غیرحزبی که بسیاری از مخاطبان آن سیاستمداران واشنگتن هستند - گفت که این برنامه ریزی ها "برای مدتی طولانی" در جریان بوده است.

بنابه گزارش ها پنتاگون از دوران جورج بوش برای حمله احتمالی به ایران برنامه ریزی می کرد.

اما آمریکا که مظنون است ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح اتمی تلاش می کند همواره گفته است که برخورد نظامی آخرین راه چاره برای حل این اختلاف خواهد بود. ایران می گوید برنامه اتمی را برای مصارف غیرنظامی می خواهد.

آمریکایی ها در روزهای اخیر بار دیگر از اسرائیل که تاکید بیشتری بر احتمال لزوم استفاده از حمله نظامی دارد خواسته اند به تحریم های تازه علیه ایران فرصت تاثیرگذاری بدهد.

آقای پانه‌تا در مصاحبه پنجشنبه گفت که به نظر او رهبران اسرائیل هنوز در مورد چنین ضربه ای به تاسیسات اتمی ایران تصمیم نگرفته اند.

او گفت: "همانطور که رئیس جمهوری گفت تصور نمی کنم تصمیم نهایی در این باره را گرفته باشند. احساس اطمینان می کنم که آنها واقعا به طور جدی درحال سبک سنگین کردن تمامی عواقب چگونگی بهترین راه برخورد با ایران هستند."

اما او گفت که اگر کار به حمله بکشد، اقدامی با دخالت آمریکا بسیار موثرتر خواهد بود.

آقای پانه‌تا گفت: "اگر آنها تصمیم به این کار بگیرند، شکی نیست که تاثیر خواهد داشت، اما فکر می کنم همچنین مشخص است که اگر آمریکا این کار را انجام دهد تاثیر خیلی خیلی بیشتری خواهد داشت."

برنامه ریزی برای حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران به دوران ریاست جمهوری جورج بوش باز می گردد.

او در کتاب خاطراتش که در ماه نوامبر ۲۰۱۰ چاپ شد فاش کرد که به پنتاگون دستور داده بود طرح حمله به تاسیسات اتمی ایران را آماده کنند.

آقای پانه‌تا چند روز پیشتر در اجلاس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل( آیپک) در واشنگتن گفته بود در صورتی که دیپلماسی در "متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته ای" کارساز نباشد، آمریکا دست به اقدام نظامی خواهند زد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: "اشتباه نکنید، اگر مجبور شویم، اقدام نظامی خواهیم کرد."





:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: