روسیه بكارگیری زور علیه سوریه را نمی پذیرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، گاتیلوف روز جمعه در بیانیه ای اعلام كرد: روسیه با هر قطعنامه در باره سوریه كه در آن امكان بكارگیری نیروی نظامی علیه این كشور پیش بینی شود، مخالفت خواهد كرد.

وی با بیان اینكه در نیویورك رایزنی های پیچیده ای در باره قطعنامه مربوط به سوریه جریان دارد، گفت: هدف ما در رایزنی ها تغییری نكرده و خواهان تنظیم متنی هستیم كه در آن از طرفین مناقشه درخواست های یكسان صورت گیرد.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان كرد: با هر گونه قطعنامه شورای امنیت كه در آن امكان بكارگیری زور علیه سوریه پیش بینی شود، موافقت نمی كنیم و ابهام در قطعنامه را كه نیز باعث تعبیر و تفسیر دوگانه از آن شود، نمی پذیریم.

روسیه و چین در ماه های اخیر دو قطعنامه پیشنهادی غرب در باره سوریه در شورای امنیت را كه در آنها دولت دمشق مسوول وضعیت پیش آمده در سوریه معرفی شده و به اقدامات تروریستی گروه های مسلح این كشور اشاره ای نشده است، وتو كرده اند.

روسیه در ماه های اخیر بارها از جنگ افروزی مخالفان حكومت سوریه كه از حمایت غرب برخوردار بوده اند و اغلب آنها از كشورهای دیگر وارد خاك سوریه شده اند، انتقاد كرده است.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی خواهان حل و فصل مسایل سوریه بدون مداخله خارجی و از راه مذاكره میان حكومت سوریه و گروه های مخالف آن است.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه نیز دوشنبه این هفته خواهان اعمال فشار بر مخالفان حكومت سوریه برای توقف خشونت ها در این كشور و آغاز مذاكرات شد و افزود: هیچ یك از مسایل بین المللی با تلاش یك كشور حل نمی شود و در مساله سوریه هم نباید وضعیت طوری باشد كه از روسیه انتظار تلاش داشته باشند اما دیگران اقدامی نكنند.

اروپام/2242**518**2047**





:: برچسب‌ها: آبی , تصویر , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: