آمادگی ایران برای انجام فعالیت های گسترده فرهنگی وهنری در آ-سه-آن
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ،'سید محمد حسینی 'شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در مراسم نخستین شب فرهنگی ایران درمقر اتحادیه سازمان آ-سه- آن در جاكارتای اندونزی،افزود:غنای فرهنگی ایران در پیوند با گستردگی جمعیتی حوزه سازمان آ-سه-آن می تواند باعث تحول عظیم در دنیای فرهنگی و هنری شود.

وی فعالیت های سازمان آ- سه- آن را قابل قبول و دائما درحال رشد و پویایی عنوان كرد و گفت: این سازمان توانسته در دستیابی به اهداف آن گامهای موثری برداشته و كارهای مهمی در مسیر پیشرفت اقتصادی و رفع موانع انجام دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در هر موسسه ،سازمان و مجمع جهانی كه عضو و یا بعنوان ناظر بوده موفق عمل كرده و حضوری فعال داشته است.

عضو كابینه دولت دهم در ادامه حضورفعال و تاثیرگذارهمه ساله رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد،حضورایران در جنبش عدم غیر متعهدها،حضور در سازمان شانگهای ،كنفرانس اسلامی و یونسكو را از جمله نمونه های بارز حضورفعال ایران در مجامع بین المللی عنوان كرد.

حسینی همچنین ثبت جهانی نوروز ،تكریم مفاخر ،مشاهیر و بزرگان و همچنین ثبت آثار معنوی را از جمله فعالیت ها ی ایران در یونسكو برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سازمان اكو نیز اشاره ای كرد و افزود: بخش فرهنگی این سازمان در ایران فعال است و در فراخوان های اعلامی این سازمان هنرمندان كشورهای مختلف آثار خودشان را برای این سازمان ارسال می كنند و فعالیت های زیادی در طول سال از سوی این سازمان فرهنگی صورت می گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه فرهنگ همواره باید برسیاست و اقتصاد قالب شود نه اینكه تحت شعاع آنها قرار گیرد، گفت: در نگاه ما فرهنگ باید پیشتاز و طلایه دار دیگر فعالیت های باشد.

حسینی تاكید كرد: دربحث فرهنگ و هنرهرچه صحبت شود بازجای كار و فعالیت های فراوانی وجود دارد.

وی به سابقه دیرینه و درخشان هنرمندان ایرانی در زمینه های مختلف هنری شامل تجسمی ،نمایشی،فیلم،سریال ،شعر و ادب،سینما و... اشاره كرد و افزود:این تجربیات و وجود ظرفیت های فراوان هنری می تواند در تعامل و فعالیت های مشترك با دیگر كشورها تجلی پیدا كند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با تاكید براینكه ایران سرزمین شعر و ادب و فرهنگ و هنرو تمدن غنی است ،گفت: این آمادگی وجود دارد كه با تمامی كشورهای جنوب شرقی آسیا فعالیتهای مشتركی فرهنگی و هنری را گسترش داده و ساماندهی كند.

نخستین شب فرهنگی ایران در مقر سازمان آ- سه – آن شامگاه پنجشنبه به وقت محلی با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سفیر ایران در اندونزی ،سفرا و دیپلماتهای مقیم این كشور ،معاون فرهنگی سازمان آ-سه-آن و جمعی از ایرانیان مقیم و مردم اندونزی در مقر این سازمان در جاكارتا برگزار شد.

فراهنگ ** 1355**1580





:: برچسب‌ها: فلوریدا , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: