نشست معرفی توانمندی ها و قابلیت اجرایی تئاتر ایران در ونزوئلا
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش دفتر تئاتر خیابانی، 'كلادیو دیاز' پیشكسوت عرصه تئاتر كشور ونزوئلا پس از دیدن نمایش 'شادی حقیقی' به كارگردانی بهرام ریحانی گفت: این نمایش نشان داد كه تئاتر ایران، تئاتری تكنیكی است. زیرا وقتی هنرمندان جوان شما اینگونه خلاقانه هنر نمایی می كنند مشخص است كه تئاتری ریشه دار دارید.

وی ادامه داد: پس از گذشت 60 سال از عمرم حسرت می خورم كه چرا تاكنون از تئاتر ایران اطلاعی نداشته ام.

'دیاز' با بیان آن كه دیدار با هنرمندان ایرانی برایم جذاب و آموختنی بود گفت: زیرا این باورم را قوی تر كرد كه در همه جای دنیا هنرمندان با روح های بلند خود معرف تشخص جامعه خود هستند و نباید فراموش كرد كه ایران كشور بزرگی است كه باید بیش از این ها به جهانیان معرفی شود.

** نشست معرفی خرده نمایش ها و آیین های نمایشی ایران در ونزوئلا برگزار شد

در نشست معرفی خرده نمایش ها و آیین های نمایشی ایران كه در تئاتر 'بندایان' شهر 'كاراكاس' برگزار شد، هنرمندانی چون 'كلادیو دیاز'، مجید امرایی و بهرام ریحانی حضور داشتند.

'دیاز' با بیان این كه تئاتر، زبانی جهانی دارد و هنرمندان پیشروان فرهنگ هر جامعه هستند افزود: نمایش 'شادی حقیقی' به كارگردانی یك هنرمند ایرانی نشان داد كه تئاتر ایران تئاتری تكنیك محور و مفهومی است كه پیوند خوبی با ادبیات كشورشان دارد.

این پیشكسوت تئاتر ونزوئلا در ادامه با اشاره به ظرفیت های تئاتر كشور ونزوئلا گفت: اهل هنر در كشور ما مشتاقانه در انتظار پیوند های جدید با هنرمندان ایران هستند.

وی گفت: وقتی هنرمندان جوان شما اینگونه خلاقانه هنر نمایی می كنند مشخص است كه تئاتری ریشه داری دارید .

مجید امرایی، نویسنده و مدرس تئاتر با معرفی برخی از آیین های نمایشی ایران گفت: تئاتر ایران ریشه در فرهنگ خرده نمایش های آیینی دارد كه در هر كوی و برزن اجرا می شده است، نمایش هایی كه با نفوذ در لایه های زیرین اجتماع بیانگر خوشی ها و ناخوشی های هر زمان بوده است.

امرایی ظلم ستیزی و مردم محوری را شاخصه تئاتر ایران دانست كه در هر دوره بیانگر مسائل زمان خود است.

وی گفت: نمایش 'شادی حقیقی' تنها بخش كوچكی از ظرفیت های تكنیكی و مفهومی تئاتر ایران است كه امیدوارم با ارتباط بیشتر هنرمندان دو كشور بیشتر در جهان معرفی شود.

در ادامه این نشست امرایی از 'كلادیو دیاز' برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان دعوت كرد.

در هفته فرهنگ و هنر ایران در ونزوئلا كه از 13 اسفند ماه شروع شده و تا 22 اسفند ماه ادامه دارد، تاكنون گروه های موسیقی و تئاتر به اجرای برنامه های خود پرداخته اند و همچنین دو نمایشگاه با موضوع عكس و نقاشی در شهر 'كاراكاس' برگزار شده است.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: