'توافق ایران و هند برای پرداخت ۴۵ درصد پول نفت به صورت روپیه'
نوشته شده توسط : zwembril
ایران و هند

سفر هیات هندی به تهران در حالی صورت گرفته که تحریم های غرب علیه ایران تشدید شده است

آروتید مهتا، رئیس هیات تجاری اعزامی هند به ایران، ابراز امیدواری کرد که سطح مبادلات تجاری دو کشور تا چهار سال آینده به سالی ۲۵ میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دو کشور همچنین توافق کرده اند که نزدیک به نیمی از پول نفت خریداری شده از ایران به صورت روپیه پرداخت شود.

این هیات ۸۰ نفره شنبه ۲۰ اسفند (۱۰ مارس) در نخستین روز ورود به ایران، با نمایندگان اتاق بازرگانی تهران دیدار کرده است.

سفر هیات هندی به تهران در حالی صورت گرفته که تحریم های آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید شده است.

پیشتر یکی از سخنگویان فدراسیون صادر‌کنندگان هند، درباره سفر این هیات به ایران گفته بود:" انتظار عقد قراردادهای تجاری زیادی را در جریان این سفر داریم."

به گزارش ایسنا مقام های هندی در جریان دیدار امروز با نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، صراحتا ابراز امیدواری کرده اند که تراز بازرگانی میان دو کشور، که به نفع ایران است، در آینده به نفع هند تغییر کند.

به گفته رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند در حال حاضر این کشور سالانه ۹ میلیارد دلار نفت و ۲ میلیارد دلار کالا از ایران وارد و ۲.۷ میلیارد دلار کالا به ایران صادر می‌کند.

ایران پس از عربستان سعودی دومین تامین کننده نفت هند به شمار می رود.

به گزارش ایسنا رئیس فدراسیون صادرکنندگان هند امروز از توافق دو کشور برای پرداخت ۴۵ درصد پول نفت خریداری شده از ایران به صورت روپیه خبر داده و افزوده است که این کشور به طور کلی مایل است پول نفت ایران را به روپیه پرداخت کند.

"به گزارش ایسنا رییس فدراسیون صادرکنندگان هندی از توافق دو کشور برای پرداخت ۴۵ درصد پول نفت خریداری شده از ایران به صورت روپیه خبر داده است"

وی با تاکید بر اینکه "با وجود محدودیت‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران، کشور هند هنوز روابط تجاری خود با آن را حفظ کرده " گفته است که دولت دهلی‌نو "صادرکنندگان این کشور را تشویق می کند تا به سمت ایران حرکت کنند".

پیشتر فدراسیون صادرکنندگان هند با اشاره به تاثیر تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که مشکل اساسی این صادرکنندگان، نحوه دریافت پول از ایران است.

به گفته این سخنگو، بانک پارسیان در حال حاضر حسابی را در یکی از بانک های هندی باز کرده است تا صادرکنندگان آن کشور بتوانند طلب خود را به صورت روپیه از ایران دریافت کنند.

بازدید هیات تجاری هند از ایران، با وجود انفجار یک بمب در دهلی‌نو در ماه گذشته صورت گرفته که به زخمی شدن یک دیپلمات اسرائیلی انجامید.

اسرائیل، ایران را مسئول آن حمله معرفی کرده اما هند درباره هویت حمله کنندگان اظهار نظر قطعی نکرده است.





:: برچسب‌ها: مکزیک , سان , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: