دانشجویان عربستانی كلاس های خود را به نشانه اعتراض تعطیل كردند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، دانشجویان حاضر در صحنه امروز (شنبه) به خبرگزاری رویترز گفتند كه این دومین تظاهرات دانشجویان دانشگاه 'ملك خالد' در شهر جنوبی 'ابها' در هفته جاری است كه نیروهای امنیتی آنان را متفرق كرده و در جریان آن دهها تن زخمی شدند.

یك دانشجوی این دانشگاه به رویترز گفت: امروز تعداد غایبین بسیار زیاد بود. تعدادی نیروی پلیس و نیروهای (موسوم به) امر به معروف و نهی از منكر در خارج دانشگاه صف آرایی كرده بودند اما كسی دستگیر نشد.

تصاویر منتشر شده در اینترنت حاكی از آن است كه حدود 200 دانشجوی دختر در دانشگاه ملك خالد در حال تظاهرات بوده و خواستار بركناری مدیر این دانشگاه هستند.

'عبدالكریم الحنینی' معاون فرماندار منطقه 'عسیر' عربستان گفت كه معتقد است دانشجویان حق این را دارند كه تظاهرات كنند و مقامات محلی در صدد آن هستند كه با برقراری یك كمیته، خواسته های آنان را بررسی كنند.

حدود هشت هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه چهارشنبه گذشته در اعتراض به تصمیم دانشگاه برای حذف نظافتچی های دانشگاه به بهانه بی توجهی به نظافت دانشگاه تظاهرات كردند.

درپی این تظاهرات نیروهای امنیتی وابسته به پلیس و هیأت امر به معروف و نهی از منكر با باتوم به دانشجویان دختر حمله كرده و آنان را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان اعلام كرد 53 دانشجوی دختر مجروح شدند.

مترجمام/9242** 1574





:: برچسب‌ها: خیابان , سان , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: