طرح پرسش از رئیس جمهور فرصت مناسبی برای تشریح عملكرد اقتصادی دولت است
نوشته شده توسط : zwembril

'محمد حسن قدیری ابیانه' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،

عنوان كرد و گفت: اجرای این طرح موفقیت بزرگی برای كشور و دولت محسوب می شود.

وی افزود: یكی از اقدامات بسیار مثبت دولت دهم كه دولت های قبلی آرزوی اجرای آن را داشتند، اما نتوانستند به آن عمل كنند، اجرای هدفمندسازی یارانه ها است.

گفتنی است كه 79 نماینده مجلس در نامه ای خواستار پاسخگویی رئیس جمهوری به پرسش هایشان شدند و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز دیروز طرح سئوال از رئیس جمهوری را اعلام وصول كرد.

بر اساس این طرح، محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور باید در نیمه دوم اسفند ماه برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شود.

قدیری ابیانه افزود: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه در دولت دهم كلید خورد و مرحله اول آن با موفقیت انجام شد كه البته اجرای این طرح بدون حمایت و هدایت مقام معظم رهبری و همراهی و همكاری مجلس شورای اسلامی و پیگیری رسانه های گروهی و هماهنگی مردم امكان پذیر نبود.

وی گفت: این طرح هنوز نیمه كاره است و باید مراحل بعدی آن ادامه پیدا كند، اما متاسفانه مجلس هماهنگی لازم را برای اجرای مراحل بعدی این طرح تاكنون نشان نداده و در این زمینه ضعیف عمل كرده است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حداكثر 20 درصد قیمت كالاهای یارانه ای در سال 1390، ادامه داد: در این مصوبه به افزایش تورم توجه نشده و اگر دولت بخواهد هر سال فقط 20 درصد به قیمت كالاهای یارانه ای اضافه كند، بعد از پنج سال موفق نخواهد شد كه قیمت كالاهای یارانه ای را به قیمت واقعی كه در قانون هدفمندسازی یارانه ها تاكید شده است، برسد.

این كارشناس مسایل اقتصادی، مهمترین دستاورد اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها را صرف جویی در مصرف سوخت در كشور عنوان كرد و گفت: اجرای این طرح انگیزه صرفه جویی را در مردم بیدار كرده است.

وی در خصوص پرداخت یارانه به بخش های تولیدی و صنعت افزود: متاسفانه به دلیل سیاست های غلط سالهای گذشته، صنایع كشور به سمت تكنولوژی ها انرژی بر سوق پیدا كرده اند و با قیمت های واقعی سوخت مشكل دارند.

وی افزود: صنایع به جای تولید ثروت و كمك به اقتصاد كشور، همواره نیازمند یارانه و كمك دولت هستند و این یك اشكال بزرگ صنایع ما است و باید تلاش زیادی صورت بگیرد تا صنایع بتوانند در شرایط غیر یارانه ای و بدون نیاز به اعتبارات دولتی روی پای خود بایستند و به اقتصاد كشور كمك كنند.

اقتصام ** 1579/1594





:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: