همایش دو سالانه مجمع بین المللی انرژی در كویت آغاز به كار كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرگزاری فرانسه از كویت، وزرای نفت و هیات های بلند پایه 88 كشور جهان برای شركت در همایش دو سالانه سه روزه مجموع بین المللی انرژی وارد كویت شده اند تا نقش این مجمع را در مهار نوسان قیمت ها بررسی كنند.

برگزار كنندگان همایش حاضر مجمع با انتشار بیانیه ای خاطرنشان كردند: وزرای نفت كشورهای جهان نوسان بازار انرژی و نقش همایش بین المللی انرژی و كشورهای عضو آن را در تعامل با این وضعیت بررسی خواهند كرد.

مجمع بین ‌المللی انرژی ( آی‌ ای ‌اف)، بزرگترین محل گردهم‌ آیی وزیران انرژی كشورهاست. اعضای آژانس بین ‌المللی انرژی، سازمان كشورهای صادر كننده نفت (اوپك) و كشورهایی چون برزیل، چین، هند، مكزیك، روسیه و آفریقای جنوبی در این مجمع شركت می كنند. ایران نیز یكی از اعضای این مجمع است.

بر اساس این گزارش،'هانی حسین'، وزیر نفت كویت، با اشاره به احتمال بسته شدن تنگه هرمز و بحران اخیر منطقه یورو گفت: این نشست در شرایط فوق العاده ای برگزار می شود.

وی روز دوشنبه در مصاحبه ای تلویزیونی تاكید كرد: تهدیدها مبنی بر بستن تنگه هرمز و بحران منطقه یورو، گمانه زنی ها و افزایش قیمت، شرایط را هر روز دشوارتر می سازد.

بر اساس این گزارش، اوپك هفته گذشته پیش بینی های خود از تقاضای جهانی نفت در سال 2012 را برای دومین بار در دو ماه كاهش داد؛ زیرا نگرانی هایی از افزایش قیمت نفت و اوضاع اقتصادی در كشورهای پیشرفته وجود دارد.

این سازمان رشد ضعیف اقتصادی كشورهای عضو سازمان توسعه و همكاری های اقتصادی به ویژه شرایط حاضر در اروپا را دلیل كاهش پیش بینی ها از تقاضای نفت در سال جاری میلادی دانسته است.

اوپك همچنین به تنش ایران و غرب اشاره كرده است. این سازمان متشكل از 12 كشور عضو تولید كننده نفت كه 30 درصد از تولیدات نفت جهانی را تامین می كنند، در گزارش ماه مارس (اسفند/ فروردین) خود برآورد كرد تقاضای روزانه در سال جاری به 88 میلیون و 63 هزار بشكه در روز برسد كه از پیش بینی های یك ماه قبل مبنی بر 88 میلیون و 76 هزار بشكه در روز كم تر است.

با وجود این، آمار یاد شده در مقایسه با تقاضای 87 میلیون و 77 هزار بشكه در روز سال 2011 رشد را نشان می دهد.

قیمت نفت در سال 2011 به طور كلی بیش از یكصد دلار در هر بشكه معامله شد. در حالیكه قیمت نفت 'وست تگزاس اینتر مدیت' روز اول ماه مارس سال جاری میلادی (9 اسفند) به 110 دلار و 5 سنت در هر بشكه رسید و نفت خام برنت دریای شمال 128 دلار و 4 سنت در هر بشكه به فروخته شد. این ارقام از ماه ژوئیه سال 2009 ( تیر 1387) تاكنون بی سابقه است.

مترجمام**9157** 1506





:: برچسب‌ها: غذا , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: