ویلیام هیگ: باید در حل بحران سوریه یکصدا عمل کرد
نوشته شده توسط : zwembril

ویلیام هیگ در جلسه ویژه امروز شورای امنیت سازمان ملل گفت که این شورا تاکنون در حل بحران سوریه شکست خورده است

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا گفته است "حال زمان آن رسیده که رهبری و وحدت را در یافتن راه حلی برای بحران سوریه نشان دهیم."

آقای هیگ که این سخنان را در جریان جلسه ویژه امروز دوشنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ماه) شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک بیان کرد، افزود شورای امنیت سازمان ملل در مورد بحران سوریه با شکست مواجه شده، حال زمان آن رسیده که در مورد حل این بحران یک صدا و با هم عمل کرد.

سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه هم گفته است: "بحران سوریه به شدت برای روسیه نگران کننده است."

روسیه از جمله حامیان اصلی حکومت بشار اسد، رئیس جمهورسوریه بشمار می رود.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا‌، از روسیه و چین که پیش از این قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را در مورد سوریه وتو کرده بودند، درخواست کرد که از خط مشی اتحادیه عرب برای حل بحران انسانی و سیاسی در سوریه حمایت کنند.

در همین حال کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه که به ترکیه سفر کرده، گفته است که جهان باید با پیامی روشن و متحد اعلام کند که کشتار غیر نظامیان در سوریه "بسادگی قابل قبول " نیست .

آقای عنان پس از سفر دو روزه اش به سوریه و مذاکره با بشار اسد و سایر مقامات سوری، امروز دوشنبه ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ماه) به ترکیه رفته تا با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور در باره بحران سوریه دیدار و گفتگو کند.

آقای عنان در تلاش است که با تمام کسانی که می توانند به حل این بحران کمک کنند، مذاکره کند.

کشتار در حومه حمص

ارتش سوریه درصدد است تا شورش ها را که در حال حاضر شکل مسلحانه به خود گرفته، مهار کند

در همین حال فعالان مخالف دولت سوریه از کشته شدن دهها نفر در حومه شهر حمص خبر داده اند. آنها دولت را متهم به شکنجه و کشتار در این شهر کرده اند.

در یک فیلم ویدئویی که صحت آن تائید نشده، اجسادی در دو منطقه کرم الزیتون و العدویه که در حومه حمص واقع شده، نشان داده می شود که گلوهایشان بریده شده و زخم هایی از چاقو هم بر بدنشان دیده می شود.

تلویزیون دولتی سوریه کشف این اجساد را تائید کرده است، اما در عین حال گروههای باندهای تروریستی مسلح را مسئول این کشتار دانسته است.

گفته شده به دلیل محدودیت های شدید اعمال شده بر فعالیت رسانه های مستقل در این کشور، ارزیابی صحت آمار کشته ها امری دشوار است.

شورای ملی سوریه، مهم ترین گروه مخالف، برای رسیدگی به این "کشتار" خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.

این شورا با اشاره به روسیه و چین گفته است که متحدان بشار اسد هم در کشتارهایی که توسط رژیم او صورت می گیرد، سهیم هستند.

ارتش سوریه به دنبال مهار شورش‌هایی است که به طور فزاینده، شکلی مسلحانه به خود می‌گیرند. این مخالفت‌ها نزدیک به یک سال پیش، ابتدا به صورت تظاهرات مسالمت‌آمیز آغاز شد، ولی به دنبال برخورد نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان، دو طرف به خشونت روی آوردند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، از زمان آغاز خشونت‌ها در سوریه بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.





:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: