ورزشكاران سیستان و بلوچستان با وجود محرومیت قله های پیشرفت را فتح می كنند
نوشته شده توسط : zwembril

'شهاب راشكی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: ورزشكاران استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با سایر استان های كشور از امكانات رفاهی و حمایت های مالی بسیار كمتری برخوردارند.

وی بیان كرد: بسیاری از نوجوانان و جوانان ورزشكار این استان بر خلاف سایر ورزشكاران استان های برخوردار، ناچارند در دو جبهه 'كمبودهای مالی' و 'رقبای قدر در میدان های ورزشی' مبارزه و تلاش كنند.

این ورزشكار كاراته كای زاهدانی ادامه داد: كسب رتبه های برتر ملی و بین المللی در برخی رشته ها توسط ورزشكاران استان سیستان و بلوچستان، نشان دهنده پشتكار و تلاش مضاعف آنان است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال، كاراته كاران استان سیستان و بلوچستان با وجود مشكلات موجود تا كنون موفق به كسب مقام های كشوری بسیاری شده اند.

وی از مسوولان ورزشی درخواست كرد با بیشتر كردن حمایت های همه جانبه خود از ورزشكاران به ویژه كاراته كاران این استان، زمینه رشد و شكوفایی توانمندی های نوجوانان و جوانان این منطقه را فراهم سازند.

این كاراته كا كه متولد 26 آبان ماه سال 72 در شهر زاهدان است و فعالیت ورزشی خود را از سال 77 آغاز كرده است، گفت: سال 85 با حضور در كلاس های استاد ژاپنی كاراته با نام 'كانازاوا' در تهران موفق به دریافت حكم مربیگری این رشته شدم.

'شهاب راشكی' كه در نیمه نخست اسفند ماه به همراه 'هوشنگ نارویی' و 'سیروس كیخا' به عنوان نمایندگان استان سیستان و بلوچستان برای حضور در تیم ملی كاراته بزرگسالان انتخاب شد، فروردین ماه سال 91 به اردوی تیم ملی اعزام می شود.

رییس هیات كاراته استان سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اكنون بیش از سه هزار و 100 نفر در این استان در رشته كاراته مشغول فعالیت هستند.

'حمیدرضا سراوانی' اضافه كرد: از این تعداد، دو هزار و 100 نفر كاراته كا در قسمت مردان و هزار نفر در قسمت بانوان به صورت پراكنده در تمام شهرستان های استان سیستان و بلوچستان، فعالیت دارند.

وی در خصوص راه های تامین اعتبارات مورد نیاز این هیات اظهار داشت: مسوولان اداره ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در حد امكان، كمك های لازم را انجام می دهند اما موفقیت روز افزون تیم های ورزشی و ورزشكاران نیازمند حامی خصوصی مانند كارخانه ها و واحدهای بزرگ تولیدی استانی و كشوری است.

وی با قدردانی از كاراته كاران این استان به سبب كسب مقام های ملی و بین المللی اظهار داشت: تجهیز بیش از پیش باشگاه های كاراته استان، برگزاری اردوهای تمرینی، كشف استعدادهای ورزشی نوجوانان و جوانان و ارتقای سطح كاراته، از مهم ترین برنامه های اجرایی هیات كاراته استان سیستان و بلوچستان است.

سراوانی گفت: 'شهاب راشكی' یكی از ورزشكاران مستعد و پرتلاش این استان است كه تا كنون توانسته برای كاراته استان سیستان و بلوچستان افتخار آفرینی كند.

وی افزود: با وجود توانمندی های بالایی كه در نوجوانان و جوانان این استان سراغ دارم، به طور قطع این ورزشكار به همراه سایر كاراته كاران استان با تمرین بیشتر می توانند نام كاراته استان سیستان و بلوچستان را برای همیشه در تاریخ ورزش ایران ماندگار كنند.ك/3

7307 / 653

1589





:: برچسب‌ها: پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: