وزیر نفت، عضو شورای اقتصاد شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس مواد 11 و 12 طرح قانونی وظایف و اختیارات وزارت نفت را بررسی و تصویب كردند.

براساس ماده 11، واگذاری و اجرای طرح های مربوط به اكتشاف، توسعه، تولید، تعمیر و نگهداشت میادین مشترك نفت و گاز با تایید وزیر نفت و فقط با رعایت آیین نامه معاملات شركت ملی نفت ایران از شمول قانون برگزاری مناقصات مستثنی است.

همچنین نمایندگان در تبصره 1 ماده 11 تصویب كردند: در اجرای ماده 11، تعیین حداقل سهم ارزش كار طرف ایرانی حداكثر استفاده از توان فنی مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی كشور در اجرای پروژه ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات مصوب 12 اسفند ماه 1375 برعهده وزیر نفت است.

همچنین نمایندگان تبصره 2 این ماده را تصویب كردند كه براساس آن ترخیص كالاها و ماشین آلات مربوط به طرح های موضوع این ماده از مبادی گمركی كشور قبل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و حقوق ورودی و هزینه های گمركی، بلافاصله پس از ثبت در مبادی فوق با تعهد ذی حسابی و تایید وزیر نفت مجاز است و حقوق متعلقه پس از محاسبه و اعلام به شركت های اصلی تابعه وزارت نفت پرداخت می شود.

همچنین تمدید موارد ورود موقت به روش فوق مجاز است.

نمایندگان ماده 12 این طرح را نیز با 112 رای موافق، 8 رای مخالف، 9 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر تصویب كردند. براساس این ماده، وزیر نفت عضو شورای اقتصاد است.

سیام**9121**9132





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: