لاریجانی: آمریكا امروز متهم به شرارت بین المللی است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'علی لاریجانی' در آغاز جلسه علنی امروز /سه شنبه/ مجلس در سخنانی اظهارداشت: در چند روز اخیر شاهد اقدامات جنایتكارانه در افغانستان و فلسطین بودیم كه عامل اصلی آن آمریكا و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: این جنایت ها به حدی وحشیانه انجام می شود كه آسایش را از مسلمانان و از هر انسانی سلب می كند.

نماینده مردم قم در مجلس یادآور شد: جنایت وحشیانه سربازان آمریكایی در قتل عام مردم یك روستای افغانستان امر ساده ای نیست كه قابل گذشت باشد.

رییس مجلس تصریح كرد: چندی قبل سربازان اشغالگر آمریكایی در افغانستان قرآن سوزی راه انداختند و قلوب مردم را جریحه دار كردند اما رییس جمهوری این كشور فقط اظهار تاسف كرد و این را اشتباه افسران خود قلمداد كرد.

لاریجانی افزود: این شگرد آنان است كه هرگاه چنین اقداماتی انجام می شود ازجمله جنایت هایی كه در فلسطین صورت گرفته به مجنونی منتسب می كنند تا از فشار افكار عمومی رژیم خود رهایی یابند.

وی همچنین گفت: خون مردم مظلوم فلسطین و افغانستان تا چه زمانی باید در راه هوسبازی های سربازان آمریكایی به زمین ریخته شود؟

رییس مجلس خاطرنشان كرد: شاید این رژیم به دلیل خروج از انزوا و تحقیری كه از انقلاب های منطقه ای نصیبش شده دست به این جنایات زده است.

لاریجانی ادامه داد: این سبوعیت رژیم صهیونیستی ملت های منطقه را بیدارتر می كند و بر انزوای این رژیم می افزاید.

وی با بیان این كه اقدام رژیم صهیونیستی همچنین یك هشدار برای كشورهای منطقه است، گفت: این كشورها گاه فكر می كنند، می توانند با مذاكره ظلم رژیم صهیونیستی را علاج كنند.

وی افزود: وحشی گری رژیم صهیونیستی از خصوصیات ذاتی این رژیم است و جز با مقاومت شجاعانه راه حلی ندارد.

رییس مجلس یادآور شد: پاسخ های قاطعانه جنبش حماس نشان داد كه مقاومت و مجاهدت زنده است و با قدرت از ملت فلسطین دفاع می كند.

لاریجانی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی این گونه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین و ایالات متحده آمریكا در افغانستان را محكوم كرد.

وی همچنین به آمریكا هشدار داد با ناشی گری سیاسی و سبوعیت نظامی با احساسات مسلمانان بازی نكند كه بازی با آتش در منطقه است.

** نفت باید از سبد بودجه كشور جدا و به سرمایه تبدیل شود

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید اثرگذار رهبر معظم انقلاب اسلامی از بخش های مختلف پژوهشكده صنعت نفت اشاره كرد و گفت: این بازدید توجه همگان را به این نكته جلب كرد كه اتكا به نفت در نظام بودجه ریزی، سیاست منفعلانه و غیرعقلانی است و باید با تدابیر انقلابی نفت از سبد بودجه كشور جدا و به سرمایه تبدیل شود.

لاریجانی از كمیسیون های تخصصی مجلس بویژه كمیسیون تلفیق خواست همانگونه كه در برنامه پنجم توسعه ذكر شده است با توجه به تذكرات روشن رهبر معظم انقلاب دربودجه سال آینده این نگاه را محقق و كاهش بودجه جاری از نفت را ملموس كنند تا در افق پنج ساله كشور از این عارضه نجات یابیم.

وی تاكید كرد كه این مهم می تواند دستاورد اساسی مجلس هشتم و نهم باشد.

رییس مجلس همچنین گفت: توجه معظم له به تحرك فنی در بخش های وزارت نفت نشان می دهد با توجه به رقابت های منطقه ای در اكتشاف و بهره برداری مخصوصا در میادین مشترك باید برنامه های اختصاصی برای این وزارتخانه در نظر گرفت تا بخش های فنی آن بتواند از منافع ملی كشور دفاع كنند كه بخشی از این نیازها خوشبختانه در قانون نفت تامین شده است.

لاریجانی تصریح كرد: مجلس شورای اسلامی چنان چه لازم باشد گام های دیگر در تدوین اساسنامه شركت های نفت، گاز و پتروشیمی برمی دارد.

سیام**9121**9132**1053





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: