ورودی آب رودخانه زاینده رود افزایش می یابد
نوشته شده توسط : zwembril

روابط عمومی شركت آب منطقه ای اصفهان روز سه شنبه اعلام كرد:با وجود وضعیت بحرانی منابع آب استان و بنا به تصمیم ستاد بحران استان مقرر شد به منظور حفظ بخشی از غلات كشت شده در شرق استان و همچنین حفظ باغات، مقداری آب در حداقل ممكن و بصورت نوبتی بین كشاورزان منطقه شرق از تاریخ 24 اسفندماه توزیع شود.

روابط عمومی شركت آب منطقه ای اصفهان از تمام مصرف كنندگان اعم از مصارف شرب و خانگی، صنعتی و كشاورزی خواست، حداكثر تلاش خود را برای صرفه جویی در مصرف آب به كار گیرند .

در این گزارش آمده است:‌حوضه زاینده رود برای پنجمین سال پی در پی خشكسالی را تجربه می كند و حجم سد زاینده رود 210 میلیـــون مترمكعب است كه این رقم نسبت به متوسط دراز مدت بیش از 75 درصد كاهش دارد.

روابط عمومی مزبور افزود: میزان ریزشـهای جوی در سرشاخه های سد زاینده رود نیز نسبت به متوسط دراز مدت حدود 25 درصد كاهش داشته و میزان برف نازل شده در منطقه نسبت به متوسط دراز مدت در ایستگاه 'چلگرد 'به عنوان شاخص منطقه سد زاینده رود 55 درصد نسبت به دراز مدت كاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، سد زاینده رود برای كشت پاییزه از 14 آبانماه امسال بمدت 35 روز برای كشت پاییزه غله، گندم و جو جریان داشت و از آن زمان تاكنون نیز آب زاینده رود به طور كامل بسته نشده، اما حجم ورودی آب برای حفظ منابع موجود تا حد قابل توجهی كاهش یافته بود.

7143/1042





:: برچسب‌ها: هنر , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: