قربانیان حملات پهپادهای آمریكایی به مناطق قبایلی پاكستان به 15 نفر رسید
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، یكی از این حملات در بخش برمل در حدود 40 كیلومتری وانا مركز وزیرستان جنوبی به یك خودرو صورت گرفت كه طی آن هفت نفر كشته شدند.

برخی منابع خبری گزارش دادند در حملات موشكی پهپادهای جاسوسی آمریكا نام شمس ا... و امیر حمزه از فرماندهان گروه ملا نظیر متعلق به شبه نظامیان طالبان در میان كشته شدگان دیده می شود.

در حمله موشكی دیگری كه امروز با پهپادهای آمریكایی در منطقه وزیرستان شمالی در 60 كیلومتری میرانشاه صورت گرفت، هشت نفر دیگر كشته شدند.

منابع خبری افزودند : در این حمله نیز تعدادی از شبه نظامیان نزدیك به گروه طالبان محلی زخمی شدند.

این دومین حمله پھپادھای جاسوسی آمریكا ظرف چھار روز گذشته است.

ساكنین منطقه گفتند: ما قادر به ادامه زندگی در منطقه نیستیم، زیرا ھواپیماھای جاسوسی آمریكا افرادی را كه برای امدادرسانی به قربانیان و زخمی ھای این حملات در محل حادثه حاضر می شوند، مورد ھدف قرار می دهند.

ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكا جمعه گذشته نیز دو فروند موشك به یك خودرو و یك منزل مسكونی در بخش 'شكتویی ' وزیرستان جنوبی شلیك كردند كه در جریان آن 17 نفر كشته شدند.

آمریكا از اواسط ماہ نوامبر سال گذشته میلادی، به دلیل تنش در روابط كاخ سفید با پاكستان در اثر حمله بالگردھای ناتو به پست امنیتی این كشور كه به كشته شدن دست كم 24 نظامی پاكستانی منجر شد، با پھپادھای جاسوسی به مناطق قبایلی این كشور حمله نكرده بود.

این پنجمین حمله پھپادھای جاسوسی آمریكا پس از آغاز مجدد حملات هوایی توسط سازمان اطلاعات مركزی آمریكا ﴿سیا﴾ به خاك پاكستان به شمار می رود.

رسانه ھای پاكستانی و آمریكایی پیش از این نوشتند: سیا از سرگیری حملات ھواپیماھای بدون سرنشین خود به پاكستان را اعلام كرده است.

دولت پاكستان نیز از سرگیری حملات ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكا به مناطق قبایلی از جمله در وزیرستان شمالی و جنوبی را فقط با در نظر گرفتن شرایط جدیدی امكان پذیر دانسته است.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: خورشید , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: