نخست وزیر پاكستان و وزیر دفاع آلمان درباره مسائل امنیتی گفت و گو كردند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه امروز چهارشنبه دفتر نخست وزیری پاكستان، گیلانی در این دیدار گفت: اسلام آباد از روند جاری صلح و آشتی در افغانستان با توجه به نظرات و دستور العمل های مردم و دولت افغانستان حمایت می كند زیرا افغانستانی مستقل، مرفه و پایدار در راستای منافع پاكستان است.

وی با بیان اینكه 'پاكستان در مسیر جنگ با تروریسم قربانیان بسیاری و همچنین خسارت های شدید اقتصادی متحمل شدہ است'، ادامه داد: پاكستان با از دست دادن بیش از 35 ھزار غیر نظامی و پنج ھزار نظامی در این مبارزه بیش از شركای ائتلافیش دچار تلفات شدہ است.

گیلانی با اشارہ به سفر اخیر حامد كرزی رییس جمھوری افغانستان به اسلام آباد و ھمچنین تقاضای وی از گیلانی برای دعوت گروہ ھای افغانی به پیوستن به روند صلح و آشتی در افغانستان، گفت: اسلام آباد كمك به گروههای افغان را برای رسیدن به صلح وظیفه خود می داند.

نخست وزیر پاكستان پیش از این از طالبان، حزب اسلامی و دیگر گروہ ھای مقاومت در افغانستان خواسته بود تا با پایان دادن به اختلافات در پیشبرد روند برقراری صلح و اشتی ملی در این كشور مشاركت كنند.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری پاكستان، توماس دمزییر، وزیر دفاع آلمان نیز با اعلام رضایت كشورش از روند نظام دمكراتیك در پاكستان، نقش نخست وزیر این كشور را در تقویت همكاری نھادھای دو كشور كلیدی توصیف كرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش ھای پاكستان در بھبود روابط با كشورھای ھمسایه، افزود: نقش آلمان در زمینه بازسازی افغانستان پس از سال 2014 فراتر خواھد بود، البته در این بین پاكستان نیز نقش اساسی برای پیشبرد روند امنیت و ثبات در افغانستان و منطقه پس از خروج نیروھای نظامی ناتو، ایساف و آمریكا در سال 2014 از افغانستان بر عھدہ خواهد داشت.

آساق ** 1095**1479





:: برچسب‌ها: خیابان , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: