احمدی نژاد: وصله ایستادگی در برابر ولایت فقیه به دولت نمی چسبد/ در این دولت كارها حتی برای یك روز نیز تعطیل نشده است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد كه روز چهارشنبه برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس حضور یافته بود، درباره 11 روز خانه نشینی رییس جمهوری و مقاومت در برابر حكم حكومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابقاء وزیر اطلاعات پاسخ گفت.

رییس قوه مجریه گفت: این از آن حرف هاست، احمدی نژاد و خانه نشینی و استراحت! حتی عده ای از دوستان و همكاران بارها به من گفته اند كه یك خورده به خودت برس و استراحت كن.

رییس جمهوری با بیان اینكه در این دولت كارها حتی برای یك روز نیز تعطیل نشده است، افزود: من می خواهم به همه دنیا نشان دهم كه نظام ولایت، نظام عدالت، مهربانی، عدالت، كار، تلاش و همبستگی است.

** شما هم می توانید نظرات خود را بدهید

احمدی نژاد در پاسخ به این سوال كه هدف وی از گفتن این جمله كه 'مجلس در راس امور نیست' چه بوده است، تصریح كرد: اگر دنبال كشف نیت من هستید، من مخلص مجلس شورای اسلامی و همه هستم.

رییس قوه مجریه با بیان اینكه بالاخره باید این حد از آزادی را قائل باشیم، تاكید كرد: من استدلالی دارم و نظری را مطرح كرده ام با شما هم دعوا ندارم و شما هم می توانید نظرات خود را بدهید.

وی افزود: می توان همه امور را در فضای دوستی و همكاری حل و فصل كرد.

** چه طور از محل وزارتخانه ای كه هنوز تشكیل نشده است، صرفه جویی كرد؟

رییس جمهوری در پاسخ به این سوال كه چرا وزارت ورزش و جوانان دیر تشكیل شد، تصریح كرد: من آن قانونی را كه شما تصویب كرده ام می خوانم؛ شما در تاریخ 12/10/89 تصویب كرده اید كه سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان با هم ادغام شده اند و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می شوند.

وی ادامه داد: تبصره آن نیز می گوید كه هزینه ناشی از این ادغام از محل صرفه جویی در بودجه وزارت ورزش و جوانان تامین بگردد، خوب بگردد.

احمدی نژاد تصریح كرد: این قانون 30/10/89 به ما ابلاغ شد؛ یعنی هشت روز بعد از آنكه این قانون در مجلس تصویب شد.

رییس قوه مجریه تصریح كرد: در این قانون آیا اسمی از رییس جمهوری آمده است، مگر ما مانع از اصلاحات (ادغام) هستیم.

رییس جمهوری با بیان اینكه اول شرح وظایف وزارت خانه ها نوشته می شود و سپس وزیر معرفی می شود، خاطرنشان كرد: چرا بعد از تصویب این قانون دائم داد و بیداد شد كه رییس جمهوری قانون را اجرا نمی كند. (شما) گفتید خودشان ادغام شوند، خوب می شوند دیگر.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: چه طور از محل وزارتخانه ای كه هنوز تشكیل نشده است، صرفه جویی كرد؟ من این قانون را با همه اختیارات خودم به شما تقدیم می كنم شما را به جدتان بیایید و آن را اجرا كنید.

رییس قوه مجریه با اشاره به اینكه در سوال آمده است لحن نامه رییس جمهوری به مجلس غیرمعمول بوده است، افزود: بنده چند تا ابهام داشتم كه آن را نوشتم.

وی در ادامه با بیان این كه قصد دارد موضوعی خنده دارتر را بیان كند، گفت: برای برخی از همكاران به خاطر همین چند تا پرونده در دادگاه ها و نظام بازرسی الی ماشاء الله تشكیل شده هر روز باید بروند جواب بدهند؛ باید چه را جواب بدهیم. ادغامی انجام شد ، تمام شد و رفت.

رییس جمهوری در ادامه با بیان این كه شب عید است، برای آن كه 'دلها شاد شود' گفت: ما یك نامه دادیم ، محترمانه، مجلس محترم ، حالا زمین و زمان انتقاد می كنید كه چی ؟ رییس جمهور گفته است بالای چشمتان ابرواست؛ ببینید، چه خبر شد، رسید به سوال.

** اگر از دیوان محاسبات می پرسیدید راحت می گفت و نیازی به گرفتن وقت ملت نبود

احمدی نژاد در پاسخ به سوال هفتم شماری از نمایندگان مجلس گفت: گفته اند بودجه فرهنگی كجا خرج شده و از یك هزار و 500 میلیارد تومان چرا 20 درصد آن تخصیص داده شد؟

رییس قوه مجریه در پاسخ یادآور شد: تخصیص به اندازه درآمدها است و زمانی كه پول نیست، چه كار كنیم ؟ در غیر این صورت اگر پولی داشتیم می دادیم.

وی در ادامه تاكید كرد: زندگی بنده هیچ تفاوتی با قبل نكرده است، برخی دوستان در سایتشون نوشته اند احمدی نژاد حقوق استاد دانشگاه می گیرد، خیلی زیاد است؛ همانش هم را حاضریم بدهیم شما.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: خود شما مصوب كردید بودجه های فرهنگی كشور در اختیار سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای مركزی ائمه جمعه و استان ها است.

احمدی نژاد با طرح این سوال كه 'استان ها چگونه این بودجه ها را خرج می كنند؟' گفت: (بر اساس آنچه) شما مصوب كردید، در شورای برنامه ریزی استان ها همه حضور دارند، شما هم تشریف دارید؛ بنده كجا در شورای برنامه ریزی استان ها هستم ؛ شما دیوان محاسبات بروید و بگویید كجا خرج شده است؟

رییس قوه مجریه تصریح كرد: اگر از دیوان محاسبات می پرسیدید راحت می گفت؛ لازم نبود وقت ملت گرفته شود.

رییس جمهوری ادامه داد: فكر می كنم من باید از شما بپرسم كجا خرج شده؟ شما در شورای برنامه ریزی هستید و من نیستم. آنجا شما تصویب می كنید 10 میلیون می دید به این سه میلیون. من كجا خبر دارم ؟ من جهات كلی را گفتم در جهت فرهنگ انقلاب دینی، ارزش های ملی و الهی ، همبستگی ملی، خانواده، زن، مرد، احترام، كرامت، عدالت خرج كنید؛ دیگه بقیه اش دست شماها است كه چطور خرج شود؟

** وقتی كسی عضو كابینه نیست دیگر ماموریت خارجی چه معنایی دارد

احمدی نژاد همچنین گفت: در سووال هشتم پرسیدند كه عزل وزیر خارجه آن هم در حال ماموریت سنگال چرا انجام شده است ؟ و گفته اند كه این موجب وهن نظام شد.

رییس قوه مجریه پاسخ داد: از شما بپرسم چه كسی به ایشان ماموریت داده؟ آیا من ماموریت دادم؟

وی ادامه داد: اگر شما می گویید بگویید؛ من چنین ماموریتی ندادم.

رییس جمهوری تصریح كرد: بعد از اینكه به عزیزی بگویم خیلی ممنون، دیگر شما تشریف ندارید دیگر ماموریت چه معنایی دارد والا ما هیچ قصدی نداشتیم و (تغییر وزیران) از اختیارات رییس جمهور است، اصل 136، از اختیارات رییس جمهور می شود سووال كرد؟ بالاخره باید یك مستندات قانونی پشت آن باشد.

وی افزود: (در تغییر وزیر امور خارجه) می خواستیم وزارت خارجه یك تغییراتی كند؛ یك نوسازی بشود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش درمجلس، طرح سوال از خود را اتفاق ویژه ای ندانست و در عین حال از حق قانونی خود برای روشنگری درباره پاره ای از مباحث مطرح شده در كشور استفاده كرد.

احمدی نژاد در باره نخستین بند از سوالات نمایندگان در باره علت اجرا نشدن مصوبه مجلس در زمینه پرداخت شش میلیارد دلار به صورت فاینانس به متروی كلانشهرها، این مصوبه را خلاف اصل 75 قانون اساسی دانست.

** اتفاق ویژه ای نیفتاده است

رییس جمهوری در آغاز سخنان خود در صحن علنی مجلس ضمن تبریك عید نوروز به ملت ایران و جامعه بشری گفت: همانطور كه اشاره شد سوال طبق قانون اساسی حق مجلس است و رییس جمهوری هم باید پاسخ دهد؛ بنابراین اتفاق ویژه ای نیفتاده است؛ جمعی از نمایندگان سوالاتی را مطرح كردند بنده هم می خواهم پاسخ دهم.

احمدی نژاد با بیان این كه البته این سوالات مدتها است كه مطرح و سرزبان ها است، اظهار داشت: این سوالات به بیان های مختلف و در رسانه های گوناگون مطرح شده و صدها ساعت بر روی آن حرف زده شده است.

رییس قوه مجریه از همه سوال كنندگان تشكر كرد كه این فرصت به او دادند تا پاسخ دهد و اضافه كرد: گرچه زمان پاسخ فقط یك ساعت است.

رییس جمهوری با اشاره به این كه علی مطهری 20 دقیقه (پنج دقیقه بیش از فرصت قانونی نماینده طراحان سوال) صحبت كرد، گفت: وی 33 درصد بیشتر از وقتش سخنرانی كرد، به همین نسبت ما هم یك ساعت و 20 دقیقه وقت داریم.

وی در ادامه با لبخندی بر لب به ظرافت گفت: مجلس اینگونه است سه دقیقه وقت می گیرند 11 دقیقه صحبت می كنند.

** آماده بودم قبل از انتخابات به سوالات پاسخ بدهم

رییس جمهوری با اشاره به این كه قبل از انتخابات برای پاسخ آماده بوده است، افزود: البته گفتیم روی فضای انتخابات اثر می گذارد و بعدا نتیجه را گردن ما می اندازند؛ دیواری كوتاه تر از دیوار ما نیست.

احمدی نژاد ادامه داد: در این باره با برخی دوستان مشورت كردیم و با مردم صحبت كردیم؛ برخی دوستان می گفتند فرصت است برویم جواب دهیم و برخی دیگر می گفتند شب عید است و مردم می خواهند شاد باشند و نباید اوقات مردم تلخ شود، اكثر نمایندگان حاضر هم كه به زودی به همكاران دولت تبدیل می شوند و ضَرورتی هم ندارد؛ از این رو، ما هم نمی خواستیم بیاییم و تلاش كردیم برگزار نشود، اما حالا هیات رییسه چنین تصمیم گرفت. ما هم مطیع هیات رییسه هستیم.

وی به ظرافت گفت: من چون دانش آموز مرتبی هستم می خواهم طی نامه ای كه دادن به ترتیب اولویت پاسخ می دهم.

رییس جمهوری افزود: در سوال اول گفتند چرا به مترو تهران تسهیلات داده نشده است. من این مصوبه را می خوانم كه می گوید دولت تا پایان سال 89، از محل حساب ذخیره ارزی یا هر عنوان دیگر به صورت تسهیلات با رعایت قانون، قانون حداكثر استفاده از توان كشور این پول را در اختیار شهرداری ها قرار دهد؛ این مصوبه در ادامه گفته است خودش (دولت) ضامن شود و خودش هم بازپرداخت كند. چگونه می شود دولت وام دهد؟ (آن هم در حالی كه) یك حساب ذخیره ارزی است و بانك مركزی مكتوب اعلام كرده كه موجودی آن صفر است.

رییس قوه مجریه یادآور شد: زمانی كه قانون می نویسیم باید به گونه ای بنویسیم كه قابل اجرا باشد؛ در حالی كه پولی وجود ندارد می گویند 'بده'، از كدام محل پرداخت كند؟، بعد می گویند با 'عنوان دیگر'، یعنی ما برویم از محل پول بهداشت و درمان، حقوق معلمان، نظامی ها، عمران و آبادی و روستاها و شهرها پرداخت كنیم.

وی خطاب به طراحان این مصوبه مجلس گفت: شما كه نوشتید، مشخص می كردید كه دولت از كدام ردیف كم كند، به كدام ردیف اضافه كند؛ با این وجود این مصوبه حتما خلاف اصل 75 است.

** افزایش كمك های دولت های نهم و دهم به كلانشهرها

رییس قوه مجریه در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر شما دغدغه كلانشهرها را دارید ما هم این دغدغه را داریم؛ اما باید بدانید كه واقعا چه اتفاقی افتاده است و آیا كمكی شده است یا نشده است؟

احمدی نژاد با بیان این كه فقط قصد دارد چند مورد از كمك های دولت را در صحن مجلس بیان كند گفت: در سه سال اخیر هشت هزار و 730 میلیارد تومان بابت عوارض به شهرداری ها كمك شده است و سه هزار و 110 میلیارد تومان به مترو كلانشهرها كمك شده است.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد شش میلیارد دلار فاینانس به كلانشهرها اختصاص داده ایم كه این رقم غیر از ارقام مربوط به شهر تهران است.

احمدی نژاد گفت: دولت در طول دولت های نهم و دهم، 11 هزار و 68 دستگاه اتوبوس با 82.5 درصد تخفیف در اختیار كلانشهرها گذاشته است و این در حالی است كه در طول مدت مشابه در دولت های قبلی این رقم 2 هزار دستگاه بوده است با 65 درصد تخفیف.

** كمك های دولت به شهرداری تهران هشت برابر دولت های قبل

رییس قوه مجریه درباره كمك های دولت به شهرداری تهران افزود: در همین چند سال گذشته فقط برای كارهای عمرانی چهار هزار و 600 میلیارد تومان پول نقد به شهرداری تهران كمك شده است كه یك هزار و 100 میلیارد تومان آن مربوط به مترو بوده است؛ این رقم 10.7 برابر كل كمك دولت های قبلی است.

وی یادآور شد بیش از سه میلیارد دلار مجوز فاینانس داده ایم و یك میلیارد دیگر هم در حال نهایی شدن است كه پنجاه درصد آن را دولت می دهد و تمام آن را نیز خود دولت تضمین می كند.

رییس جمهوری گفت: علاوه بر اینها مجوز هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت فقط برای مترو صادر كرده ایم و 250 میلیارد تومان برای یارانه بلیت مترو اختصاص یافته است كه حدود هشت برابر دولت های قبل است.

** حتی عوارض مصوب مجلس را پرداخت نكردند

رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: واگن های مترو را وارد گمرك كردند و حتی چهار درصد عوارض قانونی را هم كه مجلس وضع كرده بود پرداخت نكردند و دولت 25 میلیارد تومان پرداخت كرد و واگن ها ترخیص و 30 میلیارد تومان دیگر برای خرید واگن های جدید پرداخت شد.

وی افزود: در طول دولت های نهم و دهم فقط به تهران چهار هزار و 250 دستگاه اتوبوس با 5/82 درصد تخفیف داده ایم و علاوه بر آن، بارها و بارها بدهی های كلان شهرداری تهران به بانك ها به كمك دولت استمهال شده است .

احمدی نژاد تصریح كرد: همین الان حدود 800 میلیارد تومان از بانك های داخلی برای متروی تهران فاینانس كرده ایم ؛ بند 22 بودجه امسال هم دو میلیارد دلار به متروی تهران اختصاص داده است.

** یك گزارش از نحوه خرج شدن كمك های دولت به شهرداری تهیه می كردید

رییس جمهوری خطاب به طراحان سوال از خود گفت: آیا بهتر نبود به جای این همه فشار به دولت یك سر می زدید و می دیدید كه این همه كمك چگونه خرج شده است؛ یك گزارش هم از آنجا تهیه می كردید.

احمدی نژاد گفت: حالا در چیزی كه شما تصویب كرده اید رییس جمهوری چه كاری باید انجام می داده است؟ رییس جمهوری طبق اصل 113 مجری قانون اساسی است؛ ما با استدلال می گوییم این مصوبه نباید به مجمع می رفته است. این كه حق رییس جمهوری است.

** اگر همه همت كنند می شود به اهداف اشتغالزایی دست یافت

رییس جمهوری در خصوص سوال دیگر مجلس در خصوص اشتغال و رشد اقتصادی گفت: گفته اند كه آیا با این عددها می تواند این قدر شغل ایجاد كرد؟ بله. چرا نمی شود. این گزارش رسمی بانك مركزی است و مركز آمار است . در سال 89 بانك مركزی می گوید امار رشد اقتصادی ما 6 و یك دهم درصد است و مركز امار هم می گوید 7.3 درصد. چرا نمی شود یك میلیون و 600 هزار شغل درست كرد. اگر شما و همه همت كنند، می شود و حتی بیشتر از این تعداد هم می شود.

** بنا بر پیش بینی بانك مركزی، رشد اقتصادی امسال كمتر از سال گذشته نیست

احمدی نژاد با بیان این كه 'سوال سوم درباره یارانه است كه می گویند چرا اینگونه عمل شد؟' در پاسخ به این سوال طراحان سوال گفت: به نظر شما باید چگونه عمل می شد؟ شدید ترین محدودیت ها برای دولت بوده است، تحریم ها و بحران های جهانی بوده است و به اعتراف دوست و دشمن در این شرایط بسیار عالی عمل كرده است و خود شما بارها گفته اید؛ دولت بیشترین حمایت را هم از بخش تولید داشته است.

رییس قوه مجریه یادآور شد: تقریبا همه تولید اساسی كشور در سال 90 رشد قابل توجه پیدا كرده است؛ بنا بر پیش بینی های اولیه مركز آمار بانك مركزی رشد اقتصادی سال 90 اگر بیشتر از سال 89 نباشد كمتر از آن هم نیست .

وی ادامه داد: البته حالا چند تا بنگاه هم دچار مشكل شده اند كه باید به آنها كمك كنیم؛ ما بیشترین كمك را به بنگاه ها كرده ایم .

** گرانی های اخیر ربطی به هدفمندی یارانه ها ندارد

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: گرانی های اخیر ربطی به هدفمندی ندارد؛ این بازی كه در بازار ارز و طلا درست شد كه البته یك وقت مناسب برای مردم توضیح خواهم داد و علت (گرانی ها) چیز دیگری است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من از شما خواهش می كنم قانونی را كه تصویب كرده اید خودتان آن را مطالعه كنید . در قانونی كه شما تصویب كرده اید در كجای آن اسمی از رییس جمهوری برده اید. یك مجمع عمومی برای سازمان هدفمندی یارانه ها تعریف كرده اید كه رییس جمهوری در آن نیست و حالا سوالات آن را از رییس جمهور می پرسید؟

رییس جمهوری همچنین با تاكید بر این كه 'محبت و مهربانی مبنای رفتار حكومت با مردم است' گفت: باید از سخت گیری های بی مورد و توهین به مردم پرهیز شود.

احمدی نژاد در پاسخ به نهمین سوال تعدادی از نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، سخنان علی مطهری نماینده طراحان سوال از رییس جمهوری در ابتدای این دستور كار مجلس را یادآور شد و افزود: آقای مطهری توضیح خوبی دادند ، دیدگاه های خود به روشنی بیان كردند از این جهت تشكر می كنیم. نمی دانم چرا راجع عفاف و حجاب نظر داده ای؟ یا چی گفتی؟ من چند تا حرف ریشه ای دارم؛ این دیگر بین خودمان است. می خواهیم از خودمون انتقاد كنیم دیگه چرا پای فرهنگ به میان می آید؟

رییس قوه مجریه ادامه داد: چرا هر وقت پای فرهنگ می آید ما مردم را متهم می كنیم ؟ چرا زود شروع می كنیم با برخورد با مردم . ما گفتیم كه این ملت با فرهنگ ترین ملت ها است و متمدن ترین ملت ها است كه همه ارزش ها ، اصول ، دین و معنویت را همین ملت حفظ كرده است .

رییس جمهوری گفت ‌: چرا تا پای فرهنگ می آید و یك گوشه ای ، یك اشكالی به نظر ما می آید شروع می كنیم جوان ها ، ملت و همه را زیر سوال بردن ؟ این اشكال دارد . حرف های ما این ها است .

احمدی نژاد گفت ‌: ما می گوییم ملت ایران مومن، پاك ، خوب و دوست داشتنی هستند من و شما را همین ملت سر كار آورده اند . ما می گوییم با ملت خوب برخورد كنید به مردم توهین نكنید و اینقدر سخت نگیرید .

وی در عین حال افزود: البته اگر كسی به قول برادر عزیزمان آقای مطهری به طور سازمان یافته و با برنامه می خواهد تخریب كند و آسیب بزند ، تكلیفش معلوم است . قوه قضاییه با دستگاه ها بروند كار اطلاعاتی كنند ، شناسایی كنند و كارشان را كنند یعنی این برخورد عمومی ندارد باید حكم قاضی باشد .

رییس قوه مجریه گفت :‌ ما می گوییم با توده های مردم باید با محبت رفتار شود مبنای رفتار حكومت با مردم با محبت و مهربانی است .

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه كار فرهنگی با برخورد و بگیر و ببند انجام نمی شود و این ، روشن است، ‌افزود ‌: ما می گوییم آبروی مردم حقوق مردم محترم است. ما از این دفاع كردیم . این چیز بدی است ؟ ما می گوییم كه دخترها و پسرها را اینقدر گیر سه پیچ ندهید با آنها مهربانی كنید. بچه های خودمان هستند والا این ها بچه های خودمان هستند.

احمدی نژاد در ادامه اظهارداشت ‌: من می گویم شما به همین جوان ها و به مردم احترام بگذارید ، ببینید همین جوان ها چه كار می كنند . والا همین جوان های مملكت جنگ را اداره كردند و انقلاب را اداره كردند و همیشه هستند .

رییس قوه مجریه موضوعی را تحت عنوان شوخی شب عید نیز عنوان كرد و گفت: بگذارید الان بالاخره گفتیم شب عید است و با هم یك ذره شوخی هم بكنیم . آقا هر موقع 22 بهمن است و انتخابات است و فلان است ما دوربین را می بریم روی همه تیپ ها همه را بیاریم جلو اما به محض اینكه این دوران گذشت همین تیپ ها را در آن طرف ، یقه شان را بگیریم . نمی شود این ، تناقض است و تناقض بالاخره یك روزی كار دست آدم می دهد .

وی به یك شوخی دیگر هم اشاره كرد وگفت:‌ حالا باز هم یك ذره شوخی كنیم . راستی ' كدام یك از من و شما درزندگی مان گناه نكرده ایم ؟‌گناه خیلی بد است و من راضی به هیچ گناهی نیستم اما چه كسی با مال شما برخورد كرده است ‌؟ چون من و شما هستیم اشكالی ندارد ‌؟ فقط با دیگران باید برخورد شود ؟‌ مرگ خوب است برای همسایه؟

رییس جمهوری متذكر شد كه یك جوری نكنید كه ملت بگویند ' واعظان كین جلوه در محراب و منبر می كنند – چون به خلوت می روند آن كار دیگر می كنند.'

احمدی نژاد در بخش پایانی پاسخ به سوال نهم گفت: رییس جمهور حق اظهار نظر در خصوص مسایل كشور ندارد؟‌ و بعد سوال كنیم كه چرا این حرف را زدید ؟

وی گفت :‌ این طور كه استدلال می كنید راجع به همه می شود گفت كه آقا شما كه این حرف را زدید باعث فلان شدید . مگر مملكت با یك حرف زیر و رو می شود ‌؟

رییس جمهوری با بیان اینكه دوست داشتن ایران عین انقلابی بودن وعین حزب اللهی بودن است گفت: من با صدای بلند اعلام می كنم تا در تاریخ ثبت شود، دنیا نیز ثبت كند كه ایران و تاریخ و عظمت ملت ایران را دوست دارم و به آن افتخار می كنم.

احمدی نژاد اظهار داشت : گفته اند' چرا از ایران اسم می برید ؟ این ، موجب تعصبات قومی و ضدیت با ایران شده است . '

رییس قوه مجریه در پاسخ اظهارداشت :‌ ما می گوییم تمام دنیا و تاریخ می دانند كه ملت ایران یك ملت بزرگ است .

' مشی ، نگاه و زندگی ملت ایران متفاوت است این را همه می گویند و من نمی گویم . ملت ایران ادامه راه پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را در ائمه معصومین می داند، در فرزندان پیغمبر می داند، در انسان كامل متصل به آسمان می داند . ملت ایران عاشق امیرالمومنین است و اهل عاشورا است و اهل نیمه شعبان است. ملت ایران اخلاق و سیاست ، عشق و عقل ، محبت و عدالت ، شجاعت و عزت را با هم دارد . ملت ایران حقیقت طلب است .

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: منظور از ایران، یك جغرافیا، قوم و نژاد نیست. ایران گلستان اقوام مختلف است ایران یك فرهنگ است كه صدها میلیون عضو این فرهنگ هستند كه به آن افتخار می كنند و به آن عشق نیز می ورزند.

احمدی نژاد با بیان اینكه ایران یعنی شیوه شیعه علوی و اسلام ناب محمدی اظهار داشت: ما را متهم كردند كه حرف های ما موجب تحریك تعصبات قومی علیه ایران شده است؛ لابد جنگ 8 ساله كه علیه ما به راه انداختند به خاطر حرف های ماست. لابد اینكه 1400 سال علیه ما فتوای قتل می دهند نیز به خاطر حرف های ماست. پول نفت را از ملت فلسطین دریغ می كنند علیه ایران به كار می گیرند و با صهیونیست ها می سازند به خاطر حرف های ماست. اینها غصه های صدها ساله است.

رییس جمهوری ادامه داد: سوال می كنم به نظر شما پاك بودن، تلاش شبانه روزی، خدمتگزاری، دفاع از حقوق ملت، مقاومت در مقابل زیاده خواهان و دست اندازان به بیت المال، مبارزه با مفاسد، ایستادگی برای حقوق ملت، توحید و عدالت، اجرای طرح های بزرگ' هسته ای كردن ایران، فضایی كردن ایران، پیشرفتهای سریع علم و فناوری، اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها، مسكن مهر، سهام عدالت، چند برابر كار عمرانی، بیش از 6و نیم برابر صادرات غیر نفتی، اجرای همه شعارهای همه دولت های قبل، تحمل، سعه صدر و احترام به آزادی، كرامت مردم، عشق به مردم، ترویج مهربانی و عدالت و هزاران خدمت دیگر اسمش انحراف شد.

رییس قوه مجریه خاطرنشان كرد: اگر این گونه باشد تقریبا همه ملت ایران در این خط هستند و اكثربت اعضای حاضر در این جلسه نیز همه در این خط هستند.

رییس جمهوری افزود: شما با این سوال حتما نمی خواستید بگویید كه تعاریف پیامبر اسلام (ص) از ملت ایران كه شما می دانید و من تكرار نمی كنم؛ نعوذ بالله لابد از این موضع بوده است؛ یا اینكه موجب تعصبات قومی شده است.

وی گفت: به ما می گویند كه چرا مثل یك عده ای نیستید. ما از اول گفتیم مشی برخی را قبول نداریم. ما به صراحت اعلام كردیم ما چیز مخفی كه نداریم. ما آمدیم كه قطار مدیریت كشور را به ریل اصلی و خط نورانی امام راحل (ره) و ولایت برگردانیم كه رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاكید كرده اند كه این دولت به ریل برگرداند.

احمدی نژاد با بیان اینكه اگر ما در مقابل مطالب سكوت می كنیم، این علامت تایید اتهامات نیست. علامت این است كه ما برای كشور دلسوز هستیم اضافه كرد: می گویند چرا می گویید ایران؟ پس چه بگوییم؟ حق اظهار نظر نداریم، اگر بقیه بگویند مكتب خراسان، مكتب عراق، مكتب اصفهان و یونان ایرادی ندارد؟ من به حكم وظیفه ام باید از آزادی دفاع كنم و به حكم سوگندی كه خورده ام. شما نیز باید همین كار را كنید.

وی تصریح كرد: چرا به عنوان اینكه اعلام نظری شده است این همه جار وجنجال می شود؟ می گویند چرا گفتم ایران؟ اگر آن را نگویم پس چه بگویم؟بگویم انگلیس؟ بگویم آمریكا؟ والله ما ایرانی هستیم. من با صدای بلند اعلام می كنم تا در تاریخ ثبت شود، دنیا نیز ثبت كند كه ایران و تاریخ و عظمت ملت ایران را دوست دارم و به آن افتخار می كنم.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: این چیزی نیست كه ما پنهان كنیم. شما نیز ایران را دوست دارید رو در بایستی نكنید اعلام كنید. دوست داشتن ایران عین انقلابی بودن وعین حزب اللهی بودن است. امام (ره) می گوید كه عشق به وطن، مقدس است.

احمدی نژاد با بیان اینكه چهار نفر از اطراف هجوم می آورند كه ایران را كنار بگذارید گفت: پس كجا را باید بچسبیم؟ والله خدا نیز ایران را دوست دارد. اگر می خواهید با خدا باشید اعلام كنید. ایران كه دعوای قومی نیست. ایران جلوی همه قدرت های دنیا،ایستاده است ؛حرف حق و حرف امامت و ولایت را می زند.

** این دولت بیشترین همكاری را با سایر قوا داشته است

رییس قوه مجریه گفت: این دولت حتی ضعیف ترین قوانین را به خوبی اجرا كرده و اجازه نداده كه تبعات منفی این قوانین، دامن ملت و كشور را بگیرد و بیشترین همكاری را نیز با سایر قوا داشتته است.

وی افزود: تنها دولتی هستیم كه از نمایندگان برای حضور در دولت دعوت كرده ایم. ما صحبتها را ثبت كرده ایم. نمایندگانی كه به دولت آمده اند بیش از مجموع وزرا صحبت كرده اند.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در صحن علنی مجلس با بیان اینكه این دولت بیشترین همكاری را با سایر قوا داشته است، گفت: 'تنها دولتی هستیم كه از نمایندگان دعوت كردیم تا به دولت بیایند، ما صحبت ها را ثبت كرده ایم. نمایندگانی كه دولت آمده اند بیش از مجموع وزرا صحبت كرده اند. ما هم گفتیم شما صحبت كنید ما هم صحبت می كنیم تا كشور را با هم اداره كنیم.

احمدی نژاد نمایندگان را به سوال قانون گریزی كه مطرح شد، ارجاع داد و گفت: به ما می گویند قانون گریز هستید، به استناد اصل 88 قانون اساسی این سوال مطرح شده است.

رییس جمهوری اظهار داشت: در اصل 88 قانون اساسی آمده است؛ در هر مورد كه حداقل یك چهارم كل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور یا هر یك از نمایندگان از وزیر مسوول در رابطه با یكی از وظایف آنان سوال كند، رییس جمهور یا وزیر، موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال پاسخ دهد.

احمدی نژاد با اشاره به اینكه در اصل 88 در مورد یكی از وظایف رییس جمهور و وزرا اشاره شده است، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: در یكی از این سوالات آیا شما گفته اید كه در مورد كدام وظایف رییس جمهوری سوال كرده اید، اكثر این سوالات یا در مورد اختیارات رییس جمهور است، یا درباره اظهارنظر رییس جمهور و یا هیچ ارتباطی به رییس جمهور ندارد.

رییس قوه مجریه ادامه داد: عین آیین نامه هم هست كه آیین نامه هم رعایت نشده است، هر سوال باید متناسب با یك وظیفه باشد.

رییس جمهوری خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینكه شب عید است و كمی با هم شوخی كنیم، پرسید: 'آیا می شود از مجلس هم سوال و انتقاد كرد؟ نكند نمی شود از مجلس انتقاد كرد و فقط مجلس باید انتقاد كند؟ آقای رییس! اجازه می دهید دو سه انتقاد از مجلس كنیم. آقا بگوییم؟'

وی ادامه داد: می خواهم دو سه سوال از شما بپرسم، خواهش می كنم احساساتی نشوید. رییس جمهوری خطاب به نماینده ای كه گفت باید سوال مرتبط باشد، گفت: 'اتفاقا مربوط است.'

** آیا قانون خوب است اما فقط برای دیگران؟

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود اضافه كرد: به نظر شما چه كسی قانون شمول قانون خدمات كشوری را پس از تایید شورای نگهبان تغییر داد و ابلاغ كرد، مجلس و دیوان محاسبات را از شمول آن خارج كرد؟ به نظر شما آیا قانون خوب است اما فقط برای دیگران؟

وی افزود: آموزش و پرورشی ها، بهداشت درمانی ها، نظامی ها، كارمندان دولت همه باید در چارچوب قانون مدیریت خدمات كشوری حقوق بگیرند اما دیوان محاسبات، مجلس و برخی دیگر از دستگاه ها معاف هستند؟ چه كسی این كار را كرده است؟ به نظر شما می شود با قانون عادی، قانون اساسی را دور زد؟ كاری كه در اصل 138 اتفاق افتاده است. نمی شود عزیزان. اصل 57 هست، اصل 60، 126 و 138 هست. همه اینها با هم هستند.

رییس جمهوری با بیان اینكه نمی توان مصوبات دولت را یكطرفه لغو كرد، تصریح كرد كه این اقدام خلاف صریح قانون اساسی است.

وی خطاب به نمایندگان با بیان اینكه این سخنان شوخی است، عصبانی نشوید. گفت: به نظر شما می توان با فشار دادن یك شاسی فوق لیسانس شد؟ آیین نامه داخلی مجلس برای اداره داخلی مجلس است، می توان در آیین نامه برای دولت و سایر قوا تكلیف، تعیین كرد؟ به نظر من نمی شود.

رییس جمهوری با بیان این كه توهین به رییس جمهوری نشانه شجاعت نیست، تاكید كرد كه دور باند و گروه بازی در مسایل كشور را باید خط كشید.

احمدی نژاد با بیان اینكه اخیرا یكی از همكاران فرمان جنگ علیه دولت داده، گفته باید با دولت جنگید ، نباید یكی از اعضای دولت باقی بماند و باید تابو سوال از رییس جمهوری شكسته شود، یادآور شد: در همین مجلس عزیز كه به همه ارادت داشته و دوستتان داریم ما را متهم به یك میلیارد دلار تخلف از قانون و سوءاستفاده كردند و 4- 5 ماه در انتخابات به ما ناسزا گفتند.

رییس قوه مجریه تاكید كرد: والله بالله رییس جمهوری كف خیابان و نوكر مردم است و نه زور و قدرتی دارد و گردنش هم از مو باریك تر است اگر واقعا جراتی هست و بالاخره اگر قرار است یك كاری بشود دو كلمه به بقیه بگویید بعد آنوقت بفهمیم كه آقای جوانفكر چه می كشید؟ نگران نباشید ما مخلص همه شما هستیم، كمپوت هم برایتان می آوریم.

رییس جمهوری اظهارداشت: توهین به رییس جمهوری نشان شجاعت نیست، رییس جمهوری هم كه كاری ندارد و بالاخره تعقیب هم نمی شود.

احمدی نژاد با بیان اینكه بازهم شوخی می كنیم ، شب عید است و می خواهیم مردم هم خوشحال شوند، افزود: در نقاط مختلف دنیا یك زمانی نظام ارباب رعیتی بود یكی ارباب بود و صدها و هزاران نفر رعیت بودند اما الان مثل اینكه برعكس شده، یك نفر رعیت ، دولت است و صدها نفر دستور می دهند؛ همه ما مسوول هستیم و باید با هم كشور را مدیریت كنیم.

وی ادامه داد: خدا را شكر می كنیم كه چند نهاد یعنی مجلس، قوه قضاییه، دیوان محاسبات، دیوان عدالت،سازمان بازرسی كل و كمیسیون اصل 90 ناظر بر دولت هستند و تا الان یك مورد تخلف مهم از دولت اثبات نشده است.

** یك سری به بقیه دستگاه ها هم بزنید

رییس جمهوری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرسید كه بین خود و خدا شده كه یكسری به بقیه دستگاه ها بزنید ببینید چه خبر است؟ همانطور كه برای دولت انجام می دهید یكسری به شهرداری ها بزنید ببینید كمك های ما را كجا خرج كردند؟ بودجه آن ها چقدر است و چطور خرج می كنند؟

احمدی نژاد با بیان اینكه 'شما نظارت می كنید ما دست شما را می بوسیم و همكاری هم می كنیم، هر كجا كه گفتید ما با شما همراهی كردیم' گفت: البته باز شوخی می كنم دولت برای شكایت از شما (نمایندگان مجلس) باید به خود شما مراجعه كند.

** استفاده مجلس از همه ظرفیت های قانونی و بعضا فراقانونی برای اعمال نظرات خود در اجرا

رییس قوه مجریه اظهارداشت: من شهادت می دهم كه مجلس از همه ظرفیت های قانونی و بعضا فراقانونی برای كنترل دولت استفاده كرد برای اینكه نظرات خود را در حوزه اجرا اعمال كند.

رییس جمهوری ادامه داد: وقت ملت و كشور با ارزش است، ما باید با هم كشور را اداره كنیم این مسوولیت در اختیار من و شما همه فرصت خدمت است و مثل برق و باد می گذرد، چطور چهار سال گذشت؟ دست بازی ها، باندبازی ها و گروه بازی ها تا جایی كه بازی هست خوب است اما اگر قرار شد در مسایل كشور اثر بگذارد باید دور آن را خط بكشیم. غربی ها هم كه اینقدر از این بازی ها درست كردند خودشان روی اصولشان محكم می ایستند.

احمدی نژاد گفت: ما متعهدیم كه اخلاق را رعایت كنیم و تقوا و عدالت در همین كارهای روزمره ماست.

** توصیه مقام معظم رهبری همیشه بر همدلی و همراهی بوده است

رییس قوه مجریه با بیان اینكه روزها خواهد گذشت، مبادا فرصت خدمت خدای نكرده برای تثبیت قدرت استفاده شود، افزود: توصیه مقام معظم رهبری همیشه بر همدلی و همراهی بوده است.

رییس جمهوری با بیان این كه از همه وقت خود برای پاسخ به سوال طراحان سوال استفاده نكرده است، گفت: آقای مطهری توصیه كردند كه كوتاه صحبت كنید، چشم، ما هم كمتر صحبت می كنیم.

** از نمره 20 كمتر بدهید بی معرفتی است

احمدی نژاد در ادامه سوالهایی كه برخی نمایندگان برای وی مطرح كرده اند را به سوالات امتحانی تشبیه كرد و گفت: این سوالات خیلی سخت نبود؛ به نظرم طراح سوال از همان هایی بود كه با شاسی فوق لیسانس شد اگر با خود ما مشورت می كردید سوالات بهتری مطرح می شد اما حالا شوخی كردیم و گذشت و ما هم پاسخ دادیم اما حالا كه می خواهید نمره بدهید انصاف داشته باشید و خوب نمره بدهید ما همه سوالات را به طور كامل پاسخ دادیم و حتی مطالب اضافه هم نوشتیم انصافا یك ذره از 20 كمتر بدهید بی معرفتی و نامردی است.

'عید همه شما مبارك، سالم و سربلند و عزیز باشید.' این جمله پایان بخش سخنان رییس جمهوری در آخرین جلسه علنی سال جاری مجلس شورای اسلامی بود.

سیام





:: برچسب‌ها: گل , شیکاگو , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: