پیچیده ترین عمل جراحی دایسكسیون در بیمارستان میلاد موفقیت آمیز بود
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد، دكتر 'حمید رضا اسمعیلی' افزود: بیمار مورد نظر، خانم 52 ساله ای بود كه با درد قفسه سینه و پشت به بیمارستان میلاد مراجعه كرد.

وی گفت: در بررسی های پزشكی از این بیمار، دایسكسیون وسیع –آئورت صعودی- قوس آئورت و آئورت نزولی تا آئورت نمكی تشخیص داده شد.

وی با بیان اینكه همچنین دو تا از عروق كرونی قلب بیمار نیز تنگی داشت، ادامه داد: با بررسی های دقیق مشخص شد كه هیچ راهی غیر از جراحی برای این بیمار وجود نداشت.

وی با بیان اینكه این بیمار تحت عمل جراحی ترمیم دریچه آئورت قرار گرفت، افزود: در این عمل بای پاس عروق كرونر قلب ، تعویض آئورت صعودی با كرافت داكرون ، تعویض آرچ آئورت با كرافت داكرون ، كاشتن عروق كاروتید مغز روی ای كرافت داكرون ، كاشتن عروق بازویی روی كرافت داكرون و در نهایت اتصال انتهای كرافت داكرون به آئورت نزولی در داخل قفسه سینه انجام گرفت.

اسمعیلی با تاكید بر این كه بشتر پروسه جراحی با ایست كامل گردش خون و سرد كردن بیمار تا 16 درجه سانتی گراد صورت گرفت، اظهار داشت: حفاظت مغز با جریان خون جداگانه و گردش خون برون پیكری از ناحیه عروق رانی از دیگر ویژگیهای قابل توجه این عمل جراحی است.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق خاطر نشان كرد: مرگ و میر این عمل و میزان سكته مغزی در بهترین مراكز جراحی دنیا بالاست اما خوشبختانه جراحی این بیمار با موفقیت انجام شد و در حال حاضر وی مشكل خاصی ندارد.

اجتمام**9134 ** 1418





:: برچسب‌ها: نیویورک , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
عرفان در تاریخ : 1390/12/25/4 - - گفته است :
جمش کن با این سایت در پیتید مطالب جذاب بگذار


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: