بی اثر بودن تحریم ها؛ مناسبات اقتصادی ایران و تركیه گسترده تر می شود
نوشته شده توسط : zwembril

'فراز چمنی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ناكامی غرب در تحریم ایران، گفت: با وجود تلاش های غرب در تحریم ایران، حجم تجارت بازرگانی ایران و تركیه در سال گذشته به بیش از 16 میلیارد دلار رسید.

وی پیش بینی كرد: در صورتی كه روند مبادلات تجاری دو كشور به همین صورت ادامه یابد، حجم مبادلات تجاری در سال جاری میلادی به رقم 20 میلیارد دلار افزایش یابد.

چمنی شمار شركت های ایرانی را كه در تركیه به فعالیت اشتغال دارند، دو هزار و 140 شركت عنوان كرد و گفت: فقط در سال گذشته تعداد 540 شركت ایرانی در تركیه به ثبت رسید.

وی دیدار هیات های تجاری ایران و تركیه را برای افزایش مناسبات اقتصادی دو كشور مثبت ارزیابی كرد و گفت: در سال گذشته میلادی، 35 بار نمایندگان هیات های ایرانی و تركیه با یكدیگر دیدار و در خصوص مسائل تجاری به گفت وگو پرداختند.

رایزن بازرگانی ایران در تركیه گفت: این دیدارها در افزایش تبادلات تجاری دو كشور نقش بسیاری موثری داشته است.

چمنی با اشاره به توسعه مناسبات اقتصادی دو كشور گفت: در آینده نزدیك سه فروشگاه بزرگ زنجیره ای ایران در شهرهای استانبول، آنكارا و ازمیر راه اندازی می شود.

وی گفت: راه اندازی این سه فروشگاه بزرگ زنجیره ای پس آن صورت گرفت كه مسوولان فروشگاه های زنجیره ای رفاه و شركت چلیگلر تركیه تفاهم نامه همكاری امضا كردند.

رایزن بازرگانی ایران در تركیه گفت: بر اساس این تفاهم نامه، طرف ترك نیز در تهران و تبریز فروشگاه بزرگ زنجیره ای احداث می كند.

چمنی با مثبت ارزیابی كردن احداث فروشگاه های ایرانی در تركیه گفت: احداث چنین فروشگاه هایی در تركیه، باعث نهادینه شدن سرمایه گذاری های شركت های ایرانی در این كشور می شود.

وی گفت: شماری از سرمایه گذاران ایرانی خواستار احداث فروشگاه و رستوران در تركیه شده اند كه با نگاه مثبتی كه در این خصوص وجود دارد، به زودی شاهد احداث فروشگاه ها و رستوران های ایرانی در تركیه خواهیم بود.

رایزنی بازرگانی ایران در تركیه با اشاره به علاقه مندی برخی از كشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران گفت: افزون بر شركت های تركیه ای، برخی از شركت های اروپایی از جمله شركتهای ایتالیایی و آلمانی نیز خواستار سرمایه گذاری در ایران در بخش های موادغذایی و خودروسازی شده اند.

چمنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خرما و زعفران در آنكارا گفت: به زودی این نمایشگاه در آنكارا دایر می شود.

خاورم ** 230**1545





:: برچسب‌ها: ماکرو , موزه , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: