صادرات محصولات كشاورزی از آذربایجان شرقی 6.2 درصد افزایش یافت
نوشته شده توسط : zwembril

'مسعود محمدیان ' روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ارزش محصولات صادره در این مدت را 211 میلیون دلار اعلام كرد و گفت: سهم محصولات كشاورزی صادر شده 5/11 درصد كل صادرات استان است.

وی با اشاره به توانمندی های استان در زیر بخشهای مختلف كشاورزی و وجود كارخانه های متعدد فرآوری محصولات، افزود: 320 كارخانه فرآوری محصولات كشاورزی دراستان فعال هستند كه سالانه یك میلیون و 600 هزار تن محصول را فرآوری و به بازارهای داخلی، منطقه ای و جهانی عرضه می كنند.

وی خاطرنشان كرد: سالانه در حدود پنج میلیون تن محصولات كشاورزی در آذربایجان شرقی تولید می شود كه 50 درصد آن مازاد برمصرف داخلی است.

محمدیان گفت: در راستای گسترش روابط با جمهوری های ارمنستان و گرجستان، ایجاد كشتارگاه های دام سبك و بازارچه های عرضه محصولات كشاورزی در تفلیس و ایروان در دستور كار قرار دارد.

وی، از برنامه ریزی برای تولید نهاده های دامی از جمله جو، ذرت و سویا در اراضی مستعد گرجستان خبر داد و اظهاركرد: آماده توسعه همكاری با كشورهای همسایه هستیم.

محمدیان با اشاره به اینكه مشكل انباشت سیب زمینی و پیاز كشاورزان استان مرتفع شده است، اظهار امیدواری كرد: با رعایت الگوی كشت، اینگونه دغدغه ها برای همیشه مرتفع شود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای راه اندازی بورس و پایانه هوایی ویژه صادرات محصولات كشاورزی در تبریز خبر داد.

7232/587

7232





:: برچسب‌ها: توکیو , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: