انتشار بیش از 65 هزار عنوان كتاب در كشور تا پایان سال 90
نوشته شده توسط : zwembril

سید محمد حسینی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یكی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی، حمایت از مولفان است كه در این زمینه برنامه های موثری را داشته و در سال آینده نیز چنین برنامه هایی را ادامه خواهد داد.

وی اظهار داشت: اگر چه در كشور، فرهنگ كتاب خوانی به صورت مناسبی ترویج یافته اما با درنظر گرفتن سابقه تاریخی ایران در تولید علم تا رسیدن به جایگاه شایسته به كارهای بزرگی نیاز است.

حسینی گفت: وجود اندیشمندانی چون ابن سینا و فارابی و سایر عالمان در تاریخ ایران كه كتب آنان تا مدتها در دانشگاه های بزرگ دنیا تدریس می شد نشان دهنده استعداد و ظرفیت های جوانان ایرانی برای پذیرفتن فرهنگ كتابخوانی و تحقیق و مطالعه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره ترویج فرهنگ اسلام در سطح جامعه گفت: كانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای گسترش فرهنگ اسلامی تاسیس شده و به خوبی از آنان حمایت خواهد شد.

سید محمد حسینی بیان كرد: تعداد كانون های مساجد كشور در سال 84 به هزار و 200 كانون می رسید اما این تعداد در سال 88 به شش هزار كانون افزایش یافت و از سال 88 تا كنون به 13هزار كانون رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه فرهنگ دینی اسلامی برگرفته از آموزه های ناب دینی یكی از اهداف كانون های فرهنگی هنری مساجد است.

حسینی بیان كرد: اگر جوانان فعال در این كانون ها به سمت تولید آثار هنری حركت كنند پیش بینی می شود ارزش های هنری فاخر و گرانبهایی در حوزه هنر دینی تولید شود.

وی ایجاد زمنیه های تشكیل نهضت فراگیر قرآنی را یكی از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی یكی از برنامه های این وزارتخانه در همین راستاست.

حسینی اظهار داشت: امسال 400 هزار نفر در مسابقات قرآنی كشور شركت كردند كه نسبت به سال گذشته هشت برابر رشد داشت.

وی از تشكیل شورای تخصصی قرآن در زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی كشور خبر داد و گفت: در این شورا برای گسترش فرهنگ قرآنی برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

حسینی بیان كرد: در همین راستا برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینكه كار ترویج آموزه های قرآنی در بین نهاد های مختلف كشور به سه بخش تقسیم شده است گفت: آموزش ابتدایی قرآن بر عهده وزارت آموزش و پرورش، فعالیت های پژوهشی برعهده وزارتخانه های علوم و بهداشت و آموزش همگانی این كتاب مقدس نیز بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است.

627/671





:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: