حركت مردم بحرین تفاوتی با حركت مردم مصر، تونس و لیبی ندارد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله 'محمد امامی كاشانی' در خطبه دوم آخرین نماز جمعه تهران در سال 1390 اظهار داشت: عربستان می گوید كه حركت مردم بحرین علیه اعراب و اسلام است. آیا منظور سعودی ها از اعراب چیست؟ آیا منظور آنها از اعراب آن دسته از حكومت های عرب هستند كه تحت نفوذ و سلطه استكبار و صهیونیسم قرار دارند؟

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود خطاب به مقامات سعودی گفت: آیا منظور شما از اسلام آن اسلام است كه آمریكا می گوید؟ آیا منظور شما از اسلام آن است كه مردم غزه و افغانستان را می كشند و شما حمایت و سكوت می كنید؟ آیا منظور شما از اسلام این است كه قرآن و دین را به نفع دروغ و افترا و تهمت تفسیر كنید؟

آیت الله امامی كاشانی با اظهار تاسف از شرایط امروز جهان گفت: امروز حكومت ها و قدرت های غیر مسلمان كه ادعای پیروی از مسیحیت یا ادیان دیگر را دارند، به هیچ چیز معتقد نیستند و هیج توجه و اعتقادی به مسیحیت و تورات و انجیل ندارند.

وی تاكید كرد: البته بنده به دین مسیحیت و ملت های پیرو ادیان الهی جسارت نمی كنم و بلكه منظور من حكومت ها و قدرتهای مدعی پیروی از مسیحیت است كه هیچ اعتقادی به آن ندارند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح كرد: با كمال تاسف، مسیحیت برخی حكومت ها و قدرتها به 'مسیحت صهیونی' تبدیل شده است و امروز كه شاهد حركت ها و موج های خروشان بیداری اسلامی هستند، بیش از پیش به جان مسلمان افتاده اند و البته آزار و اذیت های آنان علیه مسلمانان محدود به شرایط امروز نیست و همواره این رفتار را با امت اسلامی داشته اند.

امامی كاشانی با اشاره به دین اسلام به عنوان دین كامل گفت: دانشمندان بزرگ مسیحیت معتقدند اگر علمای اسلام به خوبی حركت كنند و اسلام را خوب به مردم جهان عرضه كنند، همه مردم جهان آن را می پذیرند.

وی با اشاره به دشمنی های قدرتهای استكباری با اسلام گفت: آنها وقتی می بینند اسلام حركت گسترده ای را آغاز كرده است، برای خدشه دار كردن و سد كردن راه حركت های اسلامی، به كشتار مردم و زنان و كودكان بی دفاع در غزه و افغانستان روی می آورند و قرآن را می سوزانند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به ملت ها به عنوان صاحبات اصلی انقلاب های نوپا در منطقه هشدار داد كه مراقب باشند زیرا قدرتهای استكباری و ضداسلام به دنبال به انحراف كشاندن این انقلاب ها و مصادره آن به نفع خود هستند.

امامی كاشانی با تاكید بر ضرورت رهبری صحیح انقلاب های نوپا در منطقه، به انقلاب اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: باید خدا را شكر كنیم كه در ایران امام خمینی (ره) را به عنوان رهبر انقلاب اسلامی داشتیم اما كشورهای دیگر از وجود چنین رهبری هوشیار و قدرتمندی محروم هستند ولی به هرحال ندای مردم در كشورهایی كه به تازگی شاهد انقلاب بوده اند، ندای اسلامی است و مبنای انقلاب آنها نیز اسلام است.

وی اظهار امیدواری كرد كه حركت ها و موج های روز افزون بیداری اسلامی در جهان تا زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه یابد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و اهمیت و ضرورت توجه بیشتر به شرایط مردم گفت: دولت و همچنین مجلس وظایفی در قبال مردم دارند كه باید به آن عمل كنند و حكومت به ویژه دستگاه مجریه باید وظایف خودش را در قبال مردم ایفا كند.

وی افزود: البته مردم و به ویژه آن دسته از افراد از وضع مالی مناسبی برخوردار هستند نیز به خصوص در این ایام عید وظایفی در قبال دیگران دارند و باید به كمك نیازمندان بشتابند.

سیام / 1723**





:: برچسب‌ها: عروسی , رنگ , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: