استقبال رسانه های تاجیكستان از برنامه سخنرانی احمدی نژاد در كنفرانس ریكا
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، خبرگزاری كانیوز با استناد به تشریح جزئیات نشست سفیر ایران با روسای نمایندگی های ایرانی مقیم تاجیكستان، به نقل از'علی اصغر شعردوست'نوشت: سخنرانی در جشن جهانی نوروز و پنجمین اجلاس اقتصادی افغانستان كه با حضور وزرای خارجه 40 كشور جهان در دوشنبه تشكیل خواهد شد، از مهمترین برنامه های سفر احمدی نژاد است.

خبرگزاری اوستا نیز با انتشار خبر مربوط به جزییات سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به تاجیكستان، ابراز امیدواری كرد این سفر نیز مانند دیگر سفرهای احمدی نژاد به تاجیكستان سبب توسعه بیش از پیش همكاری ها میان دو كشور شود.

پنجمین كنفرانس منطقه ای همكاری اقتصادی افغانستان موسوم به ریكا روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه سال آینده با حضور وزرای خارجه 40 كشور جهان و تعداد زیادی از روسای نمایندگی ها و موسسه های بین المللی حاضر در منطقه برگزار خواهد شد.

خبرگزاری تاج نیوز نیز با تشریح دیگر برنامه های رئیس جمهور ایران در تاجیكستان، از پیش بینی برنامه افتتاح خانه ایران در شهر دوشنبه استقبال و آن را عامل موثری در توسعه روابط فرهنگی میان دو كشور عنوان كرده است.

خبرگزاری آزادگان از دیگر رسانه های تاجیك بود كه خبر مربوط به سفر احمدی نژاد در آغاز سال نو شمسی به این كشور را بازتاب داد و نوشت: این رفت و آمدها نقش موثری در توسعه مناسبات دو كشور در بخش های مختلف خواهد داشت.

اولین اجلاس ریكا در سال 2005 در كابل، دومین اجلاس در سال 2006 در دهلی نو، سومین اجلاس در سال 2009 در اسلام آباد و چهارمین آن در اواخر سال 2010 در استانبول برگزار شده بود.

آساق**ه.ص**1558





:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: