رییس سازمان حج و زیارت: ریشه بیداری ملتها درحج است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی لیالی' عصرچهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان حج و زیارت استان البرز افزود: حج، یك امر دینی برای اعلان و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس دین مبین اسلام است.

وی اظهار داشت: مصركشوری بود كه در خفقان امنیتی،سیاسی بود ولی بی بند و باری در آن بیداد می كرد و زایران مصری طی سالیان با حضور در حج و مشاهده رفتار زایران بویژه ایرانی ها، به ظلم هایی كه درحقشان روا می شد، واقف شدند و دست به نهضت اسلامی زدند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایران را در زمینه اعزام مردم به سفرهای زیارتی خارج از كشور بی رقیب دانست و افزود: سالانه حدود سه میلیون نفر از ایران به سفرهای زیارتی خارج از كشور شامل حدود 600 الی 500 هزارنفر به سوریه، یك میلیون و 500 هزار نفر به عتبات عالیات و 900 الی یك میلیون نفر به تمتع و عمره مفرده مشرف می شوند كه این رقم در هیچ كشور اسلامی سابقه ندارد.

وی اظهار داشت: درآخرین سال قبل از پیروزی انقلاب پنج هزار و 500 نفر به حج تمتع و عمره رفتند، ولی امروز این رقم به 900 هزار نفر رسیده است كه این مساله نشان از اراده نظام و حاكمیت است.

لیالی گفت: مردم ایران برای حفظ دین و مظاهر دینی خود وقت می گذارند و هزینه می كنند، بطوریكه در فراخوان اخیری كه طی یكماه برای عمره مفرده انجام شد، شش میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام كردند كه این عدد نشاندهنده یكی از دستاوردهای انقلاب و نظام است.

وی پایین آمدن سن حج تمتع و عمره را یكی دیگر از علامتهای اشتیاق مردم به این سفر زیارتی عنوان كرد و افزود: كمترین سن درحج تمتع حدود 14 سال است.

لیالی اظهار داشت: همچنین خیلی از جوانان ایرانی برای شروع زندگی خود، سفر به عمره مفرده را انتخاب می كنند كه سال گذشته سهمیه برای حدود 10 هزار زوج جوان دركشور اختصاص یافت و با توجه به اشتیاق جوانان این عدد امسال به 15 هزار زوج افزایش یافته است.

رییس سازمان حج و زیارت یكی از سرمایه های بی بدیل در سازمان حج را وجود كارگزاران زیارتی دانست و گفت: درپناه این نیروهای انسانی متدین، جلب اعتماد زایران دركاروانها صد درصد است.ك/2

693/1027





:: برچسب‌ها: آلمان , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: