برف و توفان در آستانه بهار بخش‌های مختلف ایران را فرا گرفت
نوشته شده توسط : zwembril

در آستانه فصل بهار و در حالی که تنها چند ساعت تا حلول سال نوی خورشیدی باقی است، بسیاری از جاده های ارتباطی بین شهرهای ایران سفید پوش شده و برف و توفان برنامه سفرهای نوروزی بسیاری از ایرانی ها را دچار تغییر کرده است.

شکوفه های درختان در استان مازندران که در طول سال کمتر شاهد بارش برف است، حالا با برف پوشیده شده اند. بارش برف در این مقصد نوروزی بسیاری از ایرانی ها، بسیاری از آنها را غافلگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وضعیت نامساعد آب و هوایی و وزش توفان و گرد و غبار روز گذشته موجب تأخیر در انجام پروازها و مسدود شدن سه محور مهم مواصلاتی کرمان - زاهدان، ‌کرمان- یزد و کرمان - خراسان جنوبی شده است.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به این که توفان روز گذشته با سرعت ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بیشتر شهرستان‌های استان کرمان را درنوردیده است، تصریح کرد: "ستاد تسهیلات نوروزی کرمان تمهیدات ویژه‌ای را برای اسکان فوری مسافران نوروزی اندیشیده است."

به گزارش همین خبرگزاری دو روز پیش هم توفانی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت در زاهدان دید افقی را به دو کیلومتر کاهش داد.

به گفته مقامات محلی، قرار است دمای هوا در منطقه سیستان ۱۵ تا ۲۰ درجه کاهش ‌یابد و احتمال سرمازدگی درختان میوه وجود دارد.

دست اندرکاران دریای عمان را نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج و متلاطم پیش بینی کرده اند.

از سوی دیگر در روزهای اخیر گرد و غبار شدید هوا، محور ارتباطی ریگان ـ ایرانشهر و ریگان ـ نرماشیر ـ بم را مسدود کرد به گونه ای که گشت های راهداری برای راهنمایی و نجات مسافران در این محورها مستقر شدند.

در خوزستان هم وزش باد و توفان خاک از سه روز پیش آغاز شده است و موجب خانه نشینی ساکنان این استان در آستانه جشن سال نوی خورشیدی شده است.

کولاک شدید و نبود دید کافی در اکثر محورهای استان زنجان موجب مسدود شدن راه‌های این استان شد.

به گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، بارش برف و کولاک بسیار شدید در روز شنبه ۲۷ اسفند در محورهای ارتباطی استان، موجب اختلال تردد وسایط نقلیه در اکثر محورهای ارتباطی استان شد و کار امداد رسانی به مسافران نوروزی را با مشکل مواجه کرد.





:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: