مراسم نوروز تحت تدابیر شدید امنیتی در مزار شریف برگزار شد
نوشته شده توسط : zwembril

مراسم رسمی نوروز با حضور شماری از مقامات ارشد دولت افغانستان تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور هزاران نفر در زیارتگاه منسوب به حضرت علی در شهر مزار شریف، در شمال این کشور برگزار شده است.

دو روز پیش اداره امنیت ملی اعلام کرد که پنج فرد را به اتهام تلاش برای بمبگذاری در این مراسم و ترور مقامهای دولتی بازداشت کرده است.

به گفته لطف‌الله مشعل، سخنگوی این اداره، این افراد دو هزار و پانصد کیلو گرم مواد منفجره و وسایل مورد نیاز برای اجرای انفجار و حملات انتحاری در اختیار داشته‌اند.

از جمله مقامات شرکت کننده در مراسم رسمی جشن نوروز در مزار شریف محمد قسیم فهیم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان بود.

در این مراسم براساس سنت هر ساله، علم منسوب به حضرت علی در صحن زیارتگاه سخی برافراشته می شود و برای چهل روز همچنان برافراشته خواهد بود.

مقامهای دولتی در سخنرانی های خود در این مراسم به ترور چند مقام ارشد دولتی در سال گذشته خورشیدی اشاره کردند و آن را به "عمال بیگانه" نسبت دادند.

عطا محمد نور، والی بلخ خنثی شدن طرح حمله به مراسم نوروز در مزار شریف و ترور مقامهای دولتی در آن را نشانه ای از توانایی نیروهای امنیتی در تامین امنیت دانست.

در روزهای اخیر نیروهای امنیتی افغانستان در سراسر این کشور تدابیر ویژه امنیتی را به اجرا گذاشته و حضور این نیروها در شهرها بیشتر از گذشته به نظر می رسد.

ماموران امنیتی رفت افراد و خودروها را در شهرهای کابل و مزار شریف به دقت زیر نظر دارند.

لطف الله مشعل، سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان اخیرا اعلام کرد که گروههای شورشی به همکاری شماری از سازمانهای اطلاعاتی منطقه تلاش دارند که جشن نوروز را در افغانستان بهم بزنند.

آقای مشعل گفته است که این گروهها قصد داشته اند که حملات انتحاری و انفجارهای متعدد را در شهرهای مختلف افغانستان به صورت هماهنگ اجرا کنند.

به گفته سخنگوی امنیت ملی، هدف از این حملات بهم زدن جشن نوروز، ترور مقامهای دولتی و زیر سوال بردن توانایی نیروهای امنیتی بوده است.

گروه طالبان مخالف برگزاری جشن نوروز است و آن را مغایر اصول اسلامی می داند.





:: برچسب‌ها: تورنتو , سقوط , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: