روسیه برای مقابله با سامانه موشكی آمریكا در اروپا آماده می شود
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، مدودیف روز سه شنبه در جمع مقام های ارشد وزارت دفاع روسیه با بیان اینكه روسیه باب مذاكره درباره سامانه موشكی اروپایی را نمی بندد، گفت: در این زمینه همایش برگزار خواهیم كرد و به شركای خود پیشنهاد مذاكره درباره این موضوع را می دهیم.

وی خاطر نشان كرد: اما بهر حال باید برای رویارویی با تحولات آماده بود.

رییس جمهوری روسیه گفت: باید برای سال های 2017 و 2018 بطور كامل آماده شویم و نیروهای مسلح را به پیشرفته ترین سلاح ها مجهز كنیم تا بتوانیم با توجه به تغییراتی كه صورت می گیرد، به سامانه موشكی آمریكا در اروپا پاسخ دهیم.

مدودیف همچنین گفت كه دستورات لازم را در این زمینه به دولت روسیه داده است.

وی همچنین به اصلاحات صورت گرفته در نیروهای مسلح روسیه اشاره كرد و افرود: نیروهای مسلح روسیه در حال حاضر متناسب با چالش ها و خطرات فراروی این كشور مجهز و سازماندهی شده اند.

آمریكا به بهانه تهدید موشكی برخی كشورها، تصمیم به استقرار سامانه موشكی خود در قاره اروپا گرفته است و در حال حاضر مساله تامین امنیت موشكی قاره اروپا بزرگترین مساله مورد اختلاف میان روسیه و غرب به سركردگی آمریكاست.

رییس جمهوری روسیه در ماه نوامبر سال گذشته نیز نسبت به عواقب استقرار این سامانه موشكی نیز به آمریكا هشدار و به عنوان یكی از تدابیر احتمالی از امكان استقرار موشك های تاكتیكی اسكندر در منطقه كالینین گراد خبر داد.

وی همچنین گفت: در صورت بروز وضعیت نامساعد در زمینه سامانه موشكی آمریكا در قاره اروپا، روسیه از برداشتن گام های بعدی در زمینه خلع سلاح و كنترل تسلیحات خودداری می كند.

مدودیف خاطر نشان كرد: علاوه بر این و با توجه به وجود رابطه مستقیم میان تسلیحات راهبردی تهاجمی و دفاعی، دلایلی برای خروج كامل از قرارداد 'استارت-2' پیش می آید و حق خروج از این قرارداد را برای خود محفوظ می دانیم.

آمریكا در راستای اجرای طرح سپر موشكی در اروپا، با رومانی موافقتنامه استقرار بخشی از تجهیزات را امضا كرده است كه به واشنگتن اجازه می دهد، سامانه رهگیر 'اس .ام-3' را در این كشور مستقر كند.

بر اساس این توافق، یكی از اجزای سپر دفاع موشكی آمریكا در پایگاه هوایی سابق 'داوسلو' رومانی به كار گرفته خواهد شد.

اروپام/2242**518**1609





:: برچسب‌ها: خام , سفر , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: