حساب تعداد شیرینی هایی كه درطول ایام نوروز میل می كنید را داشته باشید
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روزسه شنبه ایرنا، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ' زهرا عبداللهی ' گفت: لازم نیست درتمام جاهایی كه درطول روز باید به دید و بازدید بروید شیرینی بخورید می توانید در یك جا شیرینی و درجای دیگر مثلا یك عدد میوه و در جای دیگر كمی آجیل میل كنید كه هم به میزبان احترام گذاشته باشید و هم از پرخوری و مصرف زیاد شیرینی، شكلات و آجیل خودداری كرده باشید.

وی اضافه كرد: بهتر است از انواع شیرینی هایی كه دارای اندازه كوچك ، ساده و بدون خامه، ژله ، شكلات و مربا هستند میل كنید كه با دریافت قند و چربی اضافی دچار اضافه وزن و چاقی نشوید.

عبداللهی توضیح داد، آجیل نوروزی بهتر است از نوع كم نمك و یا حتی بدون نمك باشد به خصوص برای افرادی كه دچار فشار خون بالا هستند مصرف آجیل های شور و پرنمك به هیچ عنوان توصیه نمی شود البته حین خریداری دقت كنید كه آجیل كهنه، كپك زده و یا رنگ كرده نباشد.

وی تصریح كرد: اگر با قهوه از میهمانان خود پذیرایی می كنید بهتر است از انواعی كه بدون شكر هستند استفاده كنید چای هم بهتر است در استكان و یا فنجان های كوچك وكم رنگ سرو شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: استفاده از دو تا سه عدد كشمش و یا توت خشك و یا یك عدد خرمای كوچك قطعا بهتر از قند و شكر است ولی دركل با توجه به اینكه در ایام نوروز معمولا شیرینی و شكلات مصرف می كنید بهتر است چای و قهوه را تلخ میل كنید كه قند كمتری دریافت كرده باشید.

عبداللهی تاكید كرد:‌ كودكان درایام نوروز به دلیل مصرف زیاد شیرینی و شكلات از مصرف وعده های اصلی غذایی سرباز می زنند و این موضوع می تواند بدن آنها را از انواع ریز مغذیها و پروتئین كه در دوره سریع رشد نیازاست، محروم كند بنابراین دقت بیشتری به تغذیه آنها در این ایام لازم است.

وی اظهار داشت: دردید و بازدید ها مصرف میوه را در اولویت قرار دهید میوه هایی مثل سیب كه حاوی فیبر فراوانی است و همینطور مركبات از پرخاصیت ترین میوه هاست خیار سبز را چون كالری ندارد می توانید بدون نگرانی از دریافت كالری اضافی میل كنید.

اجتمام**7029





:: برچسب‌ها: آبی , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: