سیاست خارجی آمریكا ورشكسته است/ ایران محكم تر از همیشه ایستاده است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از مالزی، این تحلیلگر آمریكایی روز پنجشنبه در مقاله ای كه در پایگاه خبری - تحلیلی 'به سوی آینده' مالزی منتشر شد،می نویسد: آمریكا همواره در حالت تهدید، هشدار و ماجراجویی نظامی به انتخاب های غلطی دست می زند.

این تحلیلگر آمریكایی تاكید می كند: رهبران ایران از ابتدای انقلاب تاكنون از تحریم های آمریكا استقبال كرده و آن را فرصتی برای تقویت بنیه داخلی خود و خودكفایی اقتصادی می دانند. مواضع ایران در برابر ما هر روز سخت تر و محكم تر می شود.

وی تاكید می كند: شكاف بین حرف و عمل سیاستمداران آمریكایی به نقطه ای رسیده است كه تعبیر مائو از ببر كاغذی برای آمریكا واقعیت بیرونی یافته است.

رهبر عالی ایران به صراحت اعلام كرده است كه از محور مقاومت در برابر اسراییل و طرح های آمریكایی در منطقه حمایت می كند.

وی ادامه می دهد:هرگاه سازمان ملل و یا نهادهای بین المللی دیگر خواسته اند تا تصمیمات جدیدی برای منع اشاعه هسته ای برخلاف منافع آمریكا و متحدانش بگیرند با مخالفت و كارشكنی های آمریكا روبرو شده اند.

این تحلیلگر آمریكایی می افزاید: اكنون نیز اوباما مدعی است برای حفظ صلح باید راه دیپلماسی را در پیش گرفت. آیا منظور از دیپلماسی همان كاری نیست كه نیكسون پس از سال ها در انزوا قرار دادن چین از سوی آمریكا انجام داد و بالاخره چند دهه روابط سرد را به همكاری های اقتصادی گسترده با چین تبدیل كرد،زیرا اقتصاد آمریكا درحال ركود بود و چین می توانست اقتصاد آمریكا را نجات دهد.

این منتقد رسانه ای آمریكا تاكید می كند:اوباما به دیپلماسی شكست خورده تحریم و منزوی كردن روی آورده كه از سال 1960 تاكنون تلاش كرده است تا كوبا را به زانو در آورد.اما اكنون پس از 60 سال كوبا همچنان نظام سیاسی خود را حفظ كرده و ما همچنان از شناسایی دولت كوبا و موجودیت آن سرباز می زنیم.

كشور ما كه از درون انقلاب زاده شده است هنوز انقلاب 33 سال پیش در ایران را به رسمیت نمی شناسد و اوباما به نام دیپلماسی تحریم های بیشتری را بر علیه ایران وضع می كند.

به جای هرگونه دیپلماسی، آمریكا كشتی های جنگی بیشتری به منطقه می فرستد تا ایران را در محاصره قرار دهد در حالیكه اسراییل نیز مظنون به انجام اقدام تروریستی در قتل دانشمندان ایرانی است. هر روز نیز تهدیدهای مختلفی در خصوص اقدام علیه ایران شنیده می شود اما بسیاری از ایرانیانی كه من به تازگی در كنفرانسی در تهران با آنان برخورد كردم به هیچ وجه از این تهدیدها هراسی ندارند و كشورشان را دارای توانایی لازم در پاسخگویی به هرگونه تهاجم احتمالی می دانند.

به راستی دیپلماسی آمریكا به چه مسیری می رود. به جای كاهش تنش ها، رسانه های ما مدام بر افزایش خطر ایران هسته ای برای آمریكا و حمله ناگهانی ایران به آمریكا تاكید می كنند. هر چه شواهد و مدارك در این زمینه كمتر است شایعات و دروغ در اخبار رسانه های ما بیشتر می شود. حتی در حالی كه تعدادی از نیروهای القاعده در زندان های ایران در بازداشت بسر می برند و این گروه مورد حمایت فكری و مادی عربستان قرار دارد، رسانه های ما از حمایت ایران از القاعده حرف می زنند.

وی می نویسد: به نظر می رسد اوباما تنها به فكر انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری است و گرنه معنای دیپلماسی گفتگو و تلاش برای یافتن خطوط مشترك است نه تهدید و تحریم.

آساق**335





:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
محمد جواد در تاریخ : 1390/11/20/4 - - گفته است :

سلام وبلاگد خيلي خوبه حتما من بهت سرميزنم تو هم بهم سر بزن اگه با تبادل لينک موافقي منرو با نام : نرم افزار هاي توپ اندرويد لينک کن و به من خبر بده با چه نامي لينکد کنم اگه خواستي همين الان لينکد ميکنم ممنون


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: