آمریکا ۱۱ کشور را از تحریمهای نفتی ایران معاف کرد
نوشته شده توسط : zwembril
هیلاری کلینتون

خانم کلینتون ابراز امیدواری کرده است که دیپلماسی به همراه افزایش فشار بر ایران بتواند این کشور را وادار کند که به الزامات بین المللی خود پایبند باشد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید که یازده کشور جهان میزان خرید نفت خام از ایران را به مقدار قابل توجهی کاهش داده اند و در نتیجه، موسسات مالی مستقر در آنها مشمول تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا نخواهند شد.

به گفته خانم کلینتون، این کشورها عبارتند از بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، ژاپن، هلند، لهستان، اسپانیا و بریتانیا.

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای که امروز سه شنبه اول فروردین (۲۰ مارس) منتشر کرد، نوشته است که اقدام این کشورها، با توجه به نیازشان به انرژی در این دوران دشوار در اقتصاد جهان، کار آسان نبوده است.

خانم کلینتون نوشته است که این کشورها مجبور بوده اند راهی برای جایگزین کردن خرید نفت از ایران بیابند، در حالی که برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به آن متکی بوده اند.

او تصمیم اتحادیه اروپا برای توقف خرید نفت خام از ایران را نشانه ای از همراهی این اتحادیه خوانده و گفته است که این کار روشن کرده است که کشورهای اروپایی به لزوم پاسخگو کردن ایران در قبال تعهدات بین المللی اش پایبند هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به چالش هایی که ژاپن در طول سال گذشته در زمینه انرژی و موارد دیگر با آنها روبرو بوده است، اقدام این کشور در کاهش قابل توجه خرید نفت خام از ایران را امری قابل توجه دانسته است.

"رهبر ایران امروز در سخنرانی نوروزی خود برای چندمین بار تأکید کرد که کشورش نه سلاح اتمی ساخته است و نه قصد ساختن آن را دارد"

خانم کلینتون نوشته است: "ما اقدام این کشورها را ستایش می کنیم و از سایر کشورهای وارد کننده نفت خام ایران می خواهیم که از آنها پیروی کنند".

او گفته است که دولت آمریکا در حال رهبری یک ائتلاف بین المللی بی سابقه برای وارد آوردن فشاری عظیم بر ایران است تا حکومت این کشور را به تغییر رفتار خود وادار کند.

خانم کلینتون ابراز امیدواری کرده است که دیپلماسی به همراه افزایش فشار بر ایران بتواند این کشور را وادار کند که به الزامات بین المللی خود پایبند باشد.

ایران قرار است به زودی در مورد برنامه اتمی خود با نمایندگان گروه ۱+۵، شامل پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان، مذاکره کند.

شورای امنیت تا کنون با صدور چند قطعنامه از ایران خواسته است تمام فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

کشورهای غربی و اسرائیل ایران را متهم می کنند که به دنبال دستیابی به توانایی ساخت سلاح اتمی است.

این در حالی است که رهبر ایران امروز در سخنرانی نوروزی خود برای چندمین بار تأکید کرد که کشورش نه سلاح اتمی ساخته است و نه قصد ساختن آن را دارد.





:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: